Chatbot wesprze dział HR i ułatwi znalezienie pracy nawet osobom bez CV
Nationale-Nederlanden poinformowało o nawiązaniu współpracy ze startupem Emplocity. W efekcie ubezpieczyciel zacznie korzystać z Emplobota, czyli chatbota wspierającego proces rekrutacyjny. Algorytm wykorzystujący namiastkę sztucznej inteligencji pomoże pracownikom działu HR Nationale-Nederlanden znaleźć kandydatów do sieci sprzedaży.
Emplobot porozumiewa się z kandydatami na Messengerze, można z niego korzystać zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych. Narzędzie pracuje przez całą dobę i umożliwia przerwanie rozmowy oraz powrót do niej w wybranym momencie. Chatbot w trakcie konwersacji zbiera od kandydata informacje na temat preferowanego zajęcia, posiadanych umiejętności czy wykształcenia, a potem wyszukuje dla niego oferty pracy. Następnie może mu wysłać zaproszenie do udziału w spotkaniu rekrutacyjnym.
Nationale-Nederlanden uruchomiło chatbota przy trzech stanowiskach w segmencie sprzedaży. Rozwiązanie będzie łatwo dostępne dla kandydatów – znajdą je na stronie ubezpieczyciela w zakładce "Kariera", w postach w mediach społecznościowych lub w ogłoszeniach na portalu Pracuj.pl. Organizacja wyjaśnia, że proces aplikacyjny przez Emplobota jest łatwiejszy i bardziej dostępny, bo można zgłosić chęć współpracy z firmą nawet bez CV. Kandydat otrzymuje też informację zwrotną od razu po zakończeniu rozmowy. Ułatwione zadanie mają również rekruterzy, dzięki czemu mogą poświęcić więcej czasu wybranym osobom.
Narzędzie spółki Emplocity jest już wykorzystywane przez inne organizacje, o czym mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl. W 2018 roku wdrożył je Santander Bank Polska. Kilka miesięcy później Emplobota zatrudniły mBank i PKO BP, a w połowie 2019 roku rozwiązanie wprowadził BNP Paribas. Z kolei na początku ubiegłego roku na taki krok zdecydował się Santander Consumer Bank. Z kolei wśród ubezpieczycieli na skorzystanie z pomocy Emplobota zdecydowała się Aviva.