Decyzja UOKiK dotyczy tych klientów Handlowego, którzy spłacili kredyty przed terminem zawartym w umowie
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakończył postępowanie prowadzone przeciwko Bankowi Handlowemu w Warszawie. Dotyczyło ono nieprawidłowości przy zwrotach części kosztów kredytów konsumenckich, spłacanych przez klientów przed terminem zawartym w umowie. Z przeprowadzonego przez urząd antymonopolowy postępowania wynika, że Handlowy naruszał w stosunku do nich obowiązujące przepisy.
UOKiK pisze w swoim postanowieniu, że banki powinny zwracać kredytobiorcom część kosztów finansowania, wyliczając zwrot tzw. metodą liniową, a więc proporcjonalnie do okresu, o który czas kredytowania został skrócony w wyniku wcześniejszej spłaty. Jak wynika z wcześniejszych informacji UOKiK-u, większość banków dostosowała się już do tych wytycznych. Były jednak dwa wyjątki. Jak głosił komunikat UOKiK-u opublikowany jesienią ubiegłego roku, to Pocztowy i Handlowy. Postępowanie wobec tego drugiego właśnie zostało zakończone.
UOKiK pisze w zamieszczonej właśnie na swojej stronie internetowej informacji na temat postępowania przeciwko Handlowemu, że bank ten zobowiązał się do zwrotu klientom kosztów kredytowania wyliczonego metodą liniową. Dotyczyć to będzie wszystkich klientów, którzy zaciągnęli kredyt konsumencki w Citi w okresie między 18 grudnia 2011 r. a 10 września 2019 r. i spłacili go przed czasem. Jeśli nie zgłosili wcześniej reklamacji z tym związanej, muszą teraz wysłać do banku wniosek o zwrot pieniędzy.
UOKiK zobowiązał także Citi Handlowy do zawieszenia na stronie internetowej komunikatu o ustalonej treści oraz powiadomienia o możliwych zwrotach za pośrednictwem poczty elektronicznej wszystkich klientów, którzy zaciągnęli u niego pożyczkę we wskazanym okresie.