To drugi bank w Polsce, który do tzw. płatności P2P wykorzystał Blika
Dzisiejsza aktualizacja aplikacji mobilnej ING Banku Śląskiego przyniosła kilka nowości. Najważniejsza z nich to wprowadzenie płatności na numer telefonu odbiorcy z wykorzystaniem systemu mobilnego Blik. Wcześniej jedynym bankiem, który zaprzągł do tego Blika, był Millennium.
Aby aktywować nową możliwość w aplikacji Śląskiego należy wybrać zakładkę: „przelewy na telefon Blik". Wówczas pojawi się pole umożliwiające zdefiniowanie numeru telefonu, na który przelewy Blikiem mają być księgowane. Na wskazany numer system wysyła hasło, które następnie należy podać w aplikacji.
To niewygodne, gdyż albo trzeba zapamiętać hasło, albo wcześniej przygotować sobie kartkę i długopis by je zapisać. Na szczęście to procedura jednorazowa. W jej trakcie użytkownik składa też oświadczenie, że w żadnym innym banku nie będzie podawał tego samego numeru telefonu do odbierania przelewów Blik.
Przypomnę, że Blik do transferu środków pomiędzy użytkownikami wykorzystuje system przelewów natychmiastowych Express Elixir zarządzany przez Krajową Izbę Rozliczeniową. Dzięki temu środki znajdą się na koncie odbiorcy niemal natychmiast po wysłaniu ich przez nadawcę.
W przyszłym roku transakcje P2P przez system Blik wprowadzić ma zamiar PKO BP. Zapowiedziano to na dzisiejszej konferencji prasowej. Nie wiadomo, kiedy zrobią to trzy pozostałe banki, które utworzyły Blika, a więc Alior, mBank i BZ WBK.
Udostępnienie nowej funkcji może znacznie przyspieszyć rozwój Blika. Obecnie wykorzystywany jest on najczęściej do wypłat gotówki z bankomatów, co raczej nie jest powodem do chluby dla systemu, który tworzony był z myślą o rozwoju płatności mobilnych.