Wydatki w sieciach typu cash and carry to najszybciej zyskujący na popularności segment płatności dokonywanych kartami Visa Business
Popularyzacja kart bankowych wśród małych i średnich przedsiębiorstw to jeden ze strategicznych celów Visy. Obecnie organizacja prowadzi kampanię promocyjną, w ramach której za każde 500 zł wydane w sklepach sieci Media Markt oraz Saturn i opłacone kartą Visa przeznaczoną do użytku służbowego przedsiębiorcy otrzymają 30 zł na karcie podarunkowej. Klienci z sektora MSP mogą zyskać maksymalnie 750 zł przy jednym zakupie. Promocja trwa do końca września.
Przeczytajcie także: Terminale płatnicze trafią do kas fiskalnych
Kontynuowana jest także kampania edukacyjna skierowana do przedsiębiorców, której od początku sierpnia towarzyszy możliwość korzystania przez mikro, małe i średnie firmy ze specjalnych ofert przy płaceniu kartami. Mogą one zyskać dodatkowe 14 dni wyświetlania każdego ogłoszenia o pracę wykupionego online w serwisie Pracuj.pl lub 20 proc. rabatu na rezerwację hotelu w ramach sieci AccorHotels w Polsce.
Tymczasem jak wynika z danych Visy, wartość płatności dokonywanych kartami biznesowymi stale rośnie. Wśród wydatków realizowanych w ten sposób przez małe i średnie przedsiębiorstwa największy udział mają zakupy paliwa. Natomiast wśród najbardziej dynamicznie rosnących są płatności dokonywane w sieciach typu cash and carry, sklepach z elektroniką oraz sklepach oferujących materiały i usługi budowlane.
Przeczytajcie także: Ruszyły testy bezpłatnych terminali w urzędach
Wpływ na wzrost liczby i wartości transakcji kartami w hurtowniach typu cash and carry ma na pewno fakt, że od niedawna już wszystkie duże sieci takich hal wyposażone są w terminale płatnicze. W tym roku do grona akceptujących karty dołączyły bowiem hurtownie Eurocash Cash and Carry. Wcześniej uczyniły to Selgros oraz Makro.