Signal Iduna zamierza zaoferować sklepom produkt ubezpieczeniowy w pakiecie z rozwiązaniem informatycznym ułatwiającym sprzedaż, a przygotowanym przez Sollers Consulting
Signal Iduna zamierza zacząć oferować ubezpieczenia w tzw. kanale affinity, czyli powiązane z produktem sprzedawanym przez partnera ubezpieczyciela. Mowa o takich polisach jak np. ubezpieczenie związane z przedłużeniem gwarancji na sprzęt elektroniczny kupowany w sieci sklepów RTV. Oferta ma być dostępna zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych partnerów ubezpieczyciela.
Ubezpieczyciel ma zamiar trafić do sklepów sprzedających elektronikę, meble, ale i np. okulary, gdzie zaproponuje klientom rozszerzoną lub przedłużoną gwarancję. Jak powiedział mi Adam Malinowski, prezes firmy, obecnie trwają rozmowy z ponad dwudziestoma partnerami, którzy są zainteresowani oferowaniem produktu Signal Iduny swoim klientom.
Z perspektywy sklepu ofertę ubezpieczyciela ma wyróżniać gotowe rozwiązanie informatyczne, które Signal Iduna dostarczy wraz z produktem ubezpieczeniowym. Za stronę technologiczną odpowiada Sollers Consulting, z którym Signal Iduna nawiązała strategiczne partnerstwo w zakresie rozwoju affinity. – Naszym celem jest wplecenie procesu nabycia ubezpieczenia w istniejący proces zakupu u partnera, w taki sposób, aby był jak najprostszy i najwygodniejszy dla ubezpieczonego – dowiaduję się od ubezpieczyciela.
Próbująca swoich sił w affinity Signal Iduna będzie miała niemałą konkurencję. Dobrze zadomowione na tym rynku są już m.in. Ergo Hestia, Warta czy Europa. A same ubezpieczenia związane z przedłużeniem gwarancji nie są łatwym kawałkiem chleba. Swego czasu w przygotowanym przez siebie raporcie Rzecznik Finansowy piętnował nieprawidłowości występujące w ubezpieczeniach sprzętu elektronicznego. Chodziło o bardzo wysokie prowizje, pochłaniające znaczną część składki, i wąski zakres ochrony oraz częste odmowy wypłaty odszkodowania, wynikające z tego, że po odliczeniu wysokich kosztów dystrybucji jedynie mała część składki mogła zostać przeznaczona na pokrycie ryzyka. Zapytany o te bolączki Adam Malinowski deklaruje, że oferta, którą przygotowała Signal Iduna, ma być korzystna dla klienta – bez wygórowanych prowizji, a za to z bardzo szerokim zakresem ubezpieczenia, tak aby klient miał zapewnioną ochronę w wielu sytuacjach losowych. Wartością dla sklepu ma być zaś zadowolenie klienta i wzrost przywiązania do sprzedawcy, co dla potencjalnych partnerów, z którymi rozmawia Signal Iduna, ma być ważniejsze niż zysk w postaci prowizji.
Fot. freepik.com/rawpixel