Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Marzy Wam się ubezpieczenie na wypadek złej pogody? Generali właśnie takie wprowadza. Zapłaci Wam 350 zł za każdy brzydki dzień

Ubezpieczenie można kupić przez call center Generali

Generali wprowadza testowo nowe ubezpieczenie kierowane do turystów, w ramach którego gwarantuje wypłatę odszkodowania w przypadku załamania pogody. Pieniądze zostaną przelane na konto ubezpieczonego w razie gwałtownego spadku temperatury czy wystąpienia opadów deszczu, bez konieczności wypełniania formularzy ani oceny rzeczoznawcy. Środki powinny trafić do klienta już na drugi dzień po zdarzeniu.

Przeczytajcie także: Klauzula alkoholowa w OC w travelkach Generali

Rozwiązanie zostało przygotowane we współpracy ze startupem Climatica, specjalizującym się w tzw. ubezpieczeniach parametrycznych, czyli takich, w których wypłata zależy od wystąpienia określonego w umowie czynnika, a nie od poniesionych szkód. W przypadku ubezpieczenia wprowadzanego przez Generali takim czynnikiem będzie wystąpienie umiarkowanych opadów, czyli minimum 5 mm na godzinę w trakcie dnia, albo chłodny dzień, czyli taki, w trakcie którego temperatura nie przekroczy 20 stopni.

Ubezpieczenie mogą wykupić osoby planujące urlop w lipcu lub sierpniu w państwach śródziemnomorskich: Grecji, Hiszpanii, Turcji lub Włoszech. Cena polisy zależy od terminu i dokładnego kierunku podróży i waha się od 50 do 100 zł za siedmiodniowy wyjazd. Klient może otrzymać 350 zł za każdy chłodny lub deszczowy dzień. Jak wskazuje ubezpieczyciel, dzięki szybkiej i automatycznej wypłacie środki te można od razu wykorzystać np. na wizytę w SPA, restauracji, kinie czy teatrze, skoro pogoda nie pozwala na plażowanie. W fazie testów ubezpieczenie można wykupić tylko przez call center Generali. Jeśli produkt się sprawdzi, ubezpieczyciel planuje sprzedawać go również przez internet czy u agentów.

Przeczytajcie także: Nowa porównywarka ubezpieczeń turystycznych

Jak to działa? Współpracująca z Generali Climatica zbiera szczegółowe dane na temat pogody, a następnie wykorzystuje modele sztucznej inteligencji do automatycznego wykrywania załamań pogodowych. Ubezpieczeni nie muszą sami zgłosić szkody, bo system wie, jakie warunki atmosferyczne panowały o danej godzinie i w danym miejscu. Informację tę Climatica przekazuje do Generali, by ubezpieczyciel mógł od ręki zrekompensować klientom urlopowe niedogodności.

Obecnie oferta ubezpieczeń pogodowych jest testowana w najpopularniejszych kierunkach i terminach wakacji. W przyszłości Climatica planuje jednak wprowadzenie do oferty lokalizacji wychodzących poza basen Morza Śródziemnego oraz rozszerzenie sezonu, m.in. o wyjazdy zimowe.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies