Koszty instalacji i obsługi płatności online będą finansowane w ramach programu Polska Bezgotówkowa do 2025 r.
Fundacja Polska Bezgotówkowa poszerzyła zakres swojego programu o wsparcie instytucji z sektora publicznego w obsłudze płatności online. Mogą z niego skorzystać m.in. urzędy centralne, samorządy, sądy i placówki publicznej służby zdrowia.
Program jest kierowany do tych instytucji, które dotychczas nie obsługiwały płatności online. Do końca 2025 r. mogą one skorzystać ze wsparcia, w ramach którego Fundacja pokryje koszty związane z wdrożeniem i obsługą transakcji online.
Jak komentuje Grażyna Ciurzyńska, prezes Fundacji Polska Bezgotówkowa, pandemia spowodowała zmianę preferencji klientów w zakresie płatności bezgotówkowych, tak w sektorze e-commerce, jak i w obszarze usług publicznych. – Sprzyja temu bardzo dobrze przygotowana infrastruktura sieciowa w Polsce i skokowo rosnąca liczba dostępnych usług cyfrowych w ramach e-administracji. Potrzeby obywateli nie są nam obce, stąd decyzja o rozszerzeniu naszego Programu o płatności online dla instytucji z sektora publicznego – tłumaczy Grażyna Ciurzyńska.
Do obsługi płatności online dla podmiotów publicznych przygotowują się agenci rozliczeniowi uczestniczący w Programie. Więcej informacji o płatnościach online w sektorze publicznym można znaleźć na stronie www.polskabezgotowkowa.pl.