Dla klientów z Polski decyzja organizacji nie ma większego znaczenia. Odczują to bardziej klienci np. z Niemiec
Mastercard postanowił zrezygnować z marki Maestro. Od 1 lipca 2023 roku banki i inni wydawcy kart będą oferowały klientom, których plastik z logo Maestro straci ważność albo zaginie, inne karty, np. debetową Mastercard. W niektórych przypadkach banki mogą zacząć dystrybucję nowych debetówek nawet wcześniej, a zaś po tej dacie nie zostanie wydana w Europie już żadna karta Maestro. Posiadacze plastików z czerwono-niebieskim logo nie muszą nic robić, po prostu w odpowiednim czasie dostaną nową kartę już z czerwono-żółtym logotypem.
Maestro to karty popularne na niektórych rynkach (w Europie np. w Niemczech). Jedną z ich charakterystycznych cech jest brak możliwości realizacji płatności internetowych czy dodawania do portfeli cyfrowych, takich jak Apple Pay czy Google Pay. W Polsce nie wydaje się już takich plastików od dłuższego czasu, choć część klientów może mieć je jeszcze w swoim portfelu (wśród nich mogą być np. klienci Pekao). Na świecie jest ponad 400 mln kart z czerwono-niebieskim logo.
Warto przypomnieć, że wcześniej w tym roku organizacja płatnicza zapowiedziała również inną ważną zmianę. Od 2024 r. będzie stopniowo rezygnować z wyposażania kart w pasek magnetyczny. O planach w tym zakresie oraz powodach tej decyzji więcej przeczytacie w tekście: Mastercard rezygnuje z pasków magnetycznych na kartach. Mają zniknąć do 2033 r.
Fot. Flickr/Thomas Kohler, CC BY 2.0