Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Składka w bancassurance na poziomie sprzed pandemii. Rekordowy wynik w ubezpieczeniach majątkowych

W okresie styczeń-wrzesień 2021 r. banki zebrały dla ubezpieczycieli 5,21 mld zł składki

Polska Izba Ubezpieczeń przedstawiła raport o rynku bancassurance po trzech kwartałach 2021 r. W tym okresie banki zebrały dla ubezpieczycieli 5,21 mld zł składki, co oznacza wzrost o ponad 26 proc. względem 9 miesięcy 2020 r. Tym samym wartość składki osiągnęła poziom sprzed pandemii, czyli wynik z III kwartałów 2019 r.

Przeczytajcie także: Lekkie odbicie sprzedaży ubezpieczeń w bankach po II kw. 2021 r.

W dziale I (ubezpieczenia na życie) składka przypisana wyniosła 3,25 mld zł, czyli o 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Banki odpowiadały za prawie 1/5 sprzedaży ubezpieczeń życiowych pod względem wielkości składki (wzrost udziału składki z bancassurance z 17,8 proc. do 19,6 proc.). Klienci przeznaczyli więcej środków na produkty ochronne (1,76 mld zł, wzrost rok do roku o 29 proc.) niż na inwestycyjne (1,5 mld zł, wzrost o 8 proc.).

W dziale II, czyli ubezpieczeniach majątkowych i innych osobowych, składka przypisana brutto wyniosła 1,96 mld zł. A więc wciąż mniej niż w ubezpieczeniach życiowych, jednak to ten segment zanotował bardziej dynamiczny wzrost. W porównaniu do trzech kwartałów 2020 r. banki zebrały w ubezpieczeniach majątkowych aż o prawie 43 proc. składki więcej, notując rekordowy wynik na przestrzeni ostatnich lat. Udział składki z bancassurance w ogóle sprzedaży ubezpieczeń majątkowych wynosi 5,7 proc., czyli o 1,3 pkt. proc. więcej w porównaniu do okresu styczeń-wrzesień 2020 r.

Przeczytajcie także: Czy będzie nowe otwarcie w bancassurance?

W serwisie cashless.pl znajdziecie komentarze przedstawicieli branży na temat obecnej sytuacji na rynku bancassurance oraz planów instytucji w tym zakresie. Agnieszka Gocałek z PZU i PIU wyjawia plany wprowadzenia rekomendacji dotyczącej analizy potrzeb klienta przy sprzedaży ubezpieczeń w bankach, a Marcin Wąsikowski z Uniqi opowiada o zaawansowanych metodach wyceny ubezpieczeń komunikacyjnych przy wykorzystaniu danych bankowych.

Fot. freepik.com/DCStudio

KATEGORIA
UBEZPIECZENIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies