Na razie SGB nie zdradza terminów udostępnienia nowych rozwiązań klientom
Jak dowiedział się serwis cashless.pl, SGB prowadzi prace nad dwiema nowymi aplikacjami mobilnymi. Przygotowuje rozwiązanie dla młodych klientów oraz apkę dla właścicieli firm. Niestety, na razie bank nie zdradza, kiedy należy spodziewać się ich wdrożenia.
Obecnie aplikacje dla młodych klientów oferuje kilka instytucji na polskim rynku. Są to BNP Paribas, mBank, Millennium, Pekao, PKO BP i Revolut. To dość proste rozwiązania, umożliwiające głównie weryfikację salda i przejrzenie historii transakcji. Mają też za zadanie wspierać edukację finansową dzieci. Więcej informacji na temat tego typu rozwiązań znajdziecie w przygotowanym przez cashless.pl raporcie Bankowość dla dzieci.
Rynkowym standardem nie jest również oferowanie specjalnych aplikacji mobilnych dla klientów firmowych. Takie rozwiązania przygotowały m.in. BNP Paribas, ING, PKO BP, Pekao czy mBank.
SGB realizuje strategię tzw. mobilnego przyspieszenia, co w ostatnim czasie zaowocowało kilkoma ciekawymi usługami w jego ofercie. Mam na myśli np. aplikację SGB mobile, w której można znaleźc m.in. moduł do zarządzania subskrypcjami czy funkcję do monitorowania kondycji fizycznej i aktywności sportowej, dzięki integracji z Garmin Connect. Za pomocą aplikacji SGB można np. płacić za przejazdy autostradami oraz korzystać z Blika, w tym wykonywać przelewy na telefon. SGB jest też jednym z nielicznych banków, które udostępniają swoim klientom płatności mobilne Xiaomi Pay.