Włoski ubezpieczyciel zamierza również uruchomić platformę do sprzedaży bezpośredniej
Grupa Generali ogłosiła nową strategię na lata 2022-2024. Jednym z jej filarów jest rozwój technologiczny i transformacja cyfrowa, na co we wskazanym okresie włoska grupa przeznaczy 1,1 mld euro. Utworzony zostanie m.in. fundusz venture insurtech o wartości 250 mln euro, a kolejne 30 mln euro zostanie przekazanych na nowe projekty i współpracę ze startupami.
Dodatkowo Generali zapowiedziało, że uruchomi "nową bezpośrednią operację cyfrową w celu zdobycia większego udziału w cyfrowych pulach zysków w Europie". W odpowiedzi na pytanie cashless.pl ubezpieczyciel doprecyzował, że nie zamierza jednak tworzyć nowej marki do sprzedaży direct (czyli przez internet i telefon), a jedynie platformę.
Warto wspomnieć, że w Polsce Generali już teraz ma ciekawą platformę do sprzedaży online, jaką jest bezpieczny.pl. To przejęty przez Generali serwis, który umożliwia zakup różnych ubezpieczeń – od NNW, przez ubezpieczenia komunikacyjne, nieruchomości, podróżne, polisy życiowe aż po ubezpieczenia dla psów. Jego wyróżnikiem jest połączenie sprzedaży bezpośredniej z zaangażowaniem agentów. Klient może kupić sobie ubezpieczenie całkowicie samodzielnie. Ale może też przy zakupie podać kod agenta, dzięki czemu zyskuje rabat, a do jego polisy zostaje przypisany opiekun. Taki pośrednik może doradzić przy wyborze czy przy likwidacji szkody, ale też – szczególnie przy bardziej zaawansowanych ubezpieczeniach – przeprowadzić klienta przez proces zakupu. Platforma umożliwia bowiem połączenie online z agentem i udostępnienie mu ekranu swojego komputera.
Czas pokaże, jak nowa globalna strategia przełoży się na działania ubezpieczyciela w Polsce. Obecnie polskie Generali jest poza pierwszą piątką największych podmiotów na lokalnym rynku, zarówno w ubezpieczeniach na życie, jak i majątkowych. Co jest wynikiem, który zapewne nie zaspakaja oczekiwań grupy. Ambicje dotyczące wzrostu próbowano już realizować poprzez przejęcia, jednak po akwizycji Concordii przy kolejnych spółkach z polskiego rynku ubezpieczeniowego Generali przegrywało wyścig z konkurentami. Czy skusi się na nowe zakupy? W ogłoszonej wczoraj strategii dla całej grupy na fuzje i przejęcia w sektorze ubezpieczeń i zarządzania aktywami przeznaczono do 3 mld euro. Pytanie, czy na polskim rynku znalazłby się dostatecznie ciekawy podmiot do przejęcia.