InPost wydłuży również czas, w którym można odebrać przesyłki z paczkomatów zlokalizowanych w punktach o ograniczonej dostępności, np. w sklepach nieczynnych w niedziele
Na skutek interwencji UOKiK-u InPost wprowadza zmiany w zasadach odbioru i nadawania przesyłek. Spółka dostosowała się do zastrzeżeń, które Urząd skierował do niej w trakcie postępowania wyjaśniającego, prowadzonego w związku ze skargami od konsumentów.
Czego dotyczą zmiany? Od przyszłego roku InPost nie będzie już pobierał opłaty za weryfikację gabarytów przesyłki. Dotychczas firma żądała od nadawcy opłaty w wysokości 3,68 zł, jeśli okazało się, że przekazana do wysyłki paczka była większa niż zadeklarowano.
InPost wydłuży również czas odbioru przesyłki z punktów o ograniczonej dostępności, czyli np. znajdujących się w sklepie stacjonarnym nieczynnym w niedziele. Jeśli termin odbioru przypada w czasie, gdy maszyna jest niedostępna, konsument będzie miał na zgłoszenie się po swoją paczkę o 24 h więcej za każdy taki dzień. Zmiana wejdzie w życie w przyszłym roku.
A już w toku postępowania InPost zmienił zakwestionowaną przez UOKiK praktykę dotyczącą przekierowywania paczek. Jeśli wybrany przez odbiorcę paczkomat będzie przepełniony lub ulegnie awarii, to paczka zostanie przekierowana do automatu zastępczego tylko na 1 dzień. Jeśli w tym czasie konsument nie odbierze paczki, to wraca ona do automatu preferowanego przez odbiorcę. Paczkomat tymczasowy może być oddalony od docelowego o maksymalnie 2 km w linii prostej.