Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Paczkomaty mają być umieszczane w sklepach popularnej sieci. Trwają testy w Żabkach

Jeśli wyniki pilotażu okażą się pozytywne, paczkomaty InPostu typu indoor mają być na szeroką skalę instalowane w Żabkach

InPost ustawi swoje paczkomaty wewnątrz sklepów sieci Żabka – podał serwis wiadomościhandlowe.pl. Obecnie trwa pilotaż tego rozwiązania, a od jego wyników zależeć będzie ewentualne instalowanie paczkomatów w Żabkach na szeroką skalę.

Przeczytajcie także: Żabka Jush startuje w Gdańsku

Z informacji opublikowanych przez portal wiadomoscihandlowe.pl wynika, że pierwsi franczyzobiorcy Żabki podpisali już umowy na umieszczenie urządzeń w swoich sklepach, a paczkomaty typu indoor mają inny format i są dostosowane do potrzeb sieci sklepów. Warto wspomnieć, że pierwsze paczkomaty wewnętrzne InPost zaczął stawiać już jesienią zeszłego roku, umieszczając maszyny w budynkach wielorodzinnych, centrach handlowych i biurowych, czy np. w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego.

W sieci Żabka działa prawie 8 tys. sklepów. Rozwój współpracy może więc pomóc InPostowi skokowo zwiększyć dostępność swojej usługi w całej Polsce. Jeśli pilotaż przerodzi się w trwałe partnerstwo, InPost będzie trzecim operatorem dostarczającym przesyłki do Żabek. Sieć współpracuje już bowiem w tym zakresie z Pocztą Polską oraz DHL. Przy czym umieszczenie paczkomatów w sklepach będzie miało tę zaletę, że nie obciąży pracowników zadaniami związanymi z wydawaniem przesyłek zamawianych przez klientów do sklepu i zmniejszy kolejki do kasy. Swego czasu Żabka chciała już zaradzić temu problemowi. Półtora roku temu w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o prowadzonych przez sieć testach własnych maszyn do odbioru paczek. Wygląda jednak na to, że projekt w tej formie zarzucono.

Przeczytajcie także: Sklep autonomiczny Żabki w piaseczyńskim Decathlonie

A sam InPost rozrasta się błyskawicznie. Na koniec 2021 r. mógł się pochwalić siecią prawie 20,4 tys. automatów paczkowych, z czego na polskim rynku działa ponad 16,4 tys. Rozwój sieci paczkomatów idzie w parze ze wzrostem liczby dostarczanych paczek. W zeszłym roku spółka doręczyła ponad 517 mln paczek, czyli o 67 proc. więcej niż w 2020 r. Z tego 424 mln trafiło do odbiorców w Polsce, głównie za pośrednictwem paczkomatów – kurierzy dostarczyli do automatów blisko 355 mln przesyłek.

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies