Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Doładowania, bilety do kina, programy rabatowe i ułatwienia w płatnościach. Przegląd usług dodatkowych w bankach

Zestawienie oraz tabela zostały przygotowane na podstawie informacji udzielonych przez banki

Choć główną funkcją serwisów transakcyjnych i aplikacji mobilnych banków jest zapewnienie klientowi łatwego dostępu do konta i wygodnego zarządzania środkami, to wiele instytucji udostępnia też w swoich serwisach szereg usług dodatkowych (tzw. value added services). Część z nich, dotyczącą transportu, opisaliśmy w tekście: Bilety, parkingi, autostrady w bankowości mobilnej. Zobaczcie, w których bankach znajdziecie interesujące Was usługi. Poniżej znajdziecie zaś kolejny zestaw informacji na temat usług dodatkowych i innych ciekawych narzędzi oferowanych przez banki.

Przeczytajcie także: Kantor iPKO dealer dostępny w aplikacji

Co można w łatwy sposób wykupić przez bankowość elektroniczną? Ubezpieczenia (to jeden z najczęstszych VAS-ów), konsultacje telemedyczne (Alior, PKO BP i Santander), alerty BIK (Alior, ING), bilety do kina (Millennium w ramach współpracy z siecią kin Helios), a nawet usługę dostarczenia kwiatów (Santander z Pocztą Kwiatową). W tym kierunku planuje się też dalej rozwijać PKO BP. W planach ma sprzedawanie przez swoje serwisy biletów na mecze Ekstraklasy, a także inne wydarzenia sportowe i kulturalne.

Częstym udogodnieniem jest też możliwość doładowania telefonu z bankowości internetowej lub finansowej aplikacji mobilnej. Dostęp do tej usługi mają klienci wielu banków (pełne zestawienie w tabeli na końcu tekstu), a zazwyczaj instytucje w tym zakresie współpracują z Blue Media. Niektóre banki, jak np. Millennium, umożliwiają również zarejestrowanie za pośrednictwem swojego serwisu karty SIM.

Klienci ING mogą też bezpośrednio w bankowości kupować doładowania do gier i multimediów, np. dostępu do platform Player, Twitch czy Empik Go, bez konieczności podawania danych karty. Podobnie łatwy dostęp do kart podarunkowych mają klienci PKO BP (m.in. do wykorzystania na Allegro, w Google Play, Spotify czy CDA Premium).

W bankowości internetowej klienci znajdą również programy lojalnościowe i rabatowe, takie jak Bezcenne Chwile, prowadzony przez Mastercard, czy Visa Oferty, wciąż funkcjonujący w ING. Z kolei Credit Agricole prowadzi dla swoich klientów Klub Rabatowy. W aplikacji znajdą oni listę punktów oraz mapę ze wskazaniem lokalizacji, gdzie płacąc kartami Credit Agricole, uzyskają zniżki. Własne rozwiązanie rabatowe mają również BNP Paribas (mamBonus), mBank (mOkazje), Santander (Bankuj z rabatami) oraz Millennium (Goodie Cashback). Ten ostatni bank umożliwia też przechowywanie w swojej apce mobilnej kart lojalnościowych.

Wyróżniającą się na tle rynku usługę dodatkową proponuje zaś swoim klientom SGB. Użytkownicy zegarków sportowych Garmin mogą połączyć swoją apkę bankową z platformą Garmin Connect. Dzięki temu w module Active w bankowości mobilnej znajdą informację o liczbie kroków, przebytym dystansie, spalonych kaloriach czy swoim tętnie i saturacji. Korzystający z tego modułu mogą też brać udział w wyzwaniu, za spełnienie jego warunków otrzymują vouchery do wykorzystania w Decathlonie. Inną ciekawostką jest możliwość zarejestrowania się na szczepienie przeciwko Covid-19 z wykorzystaniem aplikacji SGB.

Dzięki swoim koneksjom z Pocztą Polską, specyficzne usługi dodane oferuje również swoim klientom Pocztowy. W swojej bankowości mobilnej lub internetowej mogą oni zadeklarować chęć otrzymywania e-awizo (dzięki czemu będą dostawać SMS-y o oczekujących na nich przesyłce) lub poleconych do skrzynki (przesyłki polecone będą umieszczane od razu w skrzynce na listy, o czym użytkownik jest informowany SMS-em lub mailem).

Warto wspomnieć też o udostępnianej przez ING usłudze Moje dokumenty. To przestrzeń, gdzie użytkownik może bezpiecznie przechowywać ważne dla siebie pliki, np. umowy, faktury, PIT-y, polisy czy dokumentację medyczną, i mieć do nich dostęp zarówno z aplikacji, jak i z serwisu.

Przeczytajcie także: Bilety, parkingi i autostrady w aplikacjach bankowych

Banki chwalą się także narzędziami, które zwiększają wygodę zarządzania finansami. Jedną z tego typu funkcji dostępnych w aplikacjach mobilnych jest zapisywanie paragonów. Taką możliwość swoją klientom dają Getin, ING, PKO BP czy Millennium. Przykładowo w Millennium klienci w każdej transakcji mają możliwość podpięcia zdjęcia paragonu, otagowania transakcji oraz oznaczenia na mapie.

Z kolei SGB, we współpracy z Visą, przygotowało dla swoich klientów moduł do zarządzania subskrypcjami i abonamentami. Użytkownicy apki SGB Mobile mogą za jego pomocą kontrolować, w jakich serwisach zostały zapisane dane ich karty, dostają też informacje o powtarzalnych płatnościach opłacanych kartą, np. w serwisach streamingowych czy e-sklepach. W konsekwencji mają w jednym miejscu zebrane wszystkie automatyczne transakcje cykliczne i mogą je wygodnie włączać i wyłączać.

Kilka instytucji, w tym Pekao, udostępnia usługę Qlips, automatyzującą opłacanie rachunków i faktur. Podobne rozwiązanie, nie tylko dla swoich klientów, rozwija też ING, pod nazwą Rachunki imoje.

Pocztowy przygotował z kolei kalendarz do planowania płatności. Można w nim wpisywać albo automatycznie importować do niego terminy związane z finansami, np. terminy płatności rat kredytów, faktur czy innych płatności okresowych czy zakończenia lokat. O nadchodzących zdarzeniach klient zostanie poinformowany – zgodnie ze swoimi preferencjami – SMS-em, e-mailem lub powiadomieniem push. Płatności można zrealizować bezpośrednio z kalendarza.

Natomiast nie tylko w przypadku cyklicznych opłat przydać się może narzędzie do automatycznego odczytywania danych z faktury. Wystarczy, że klient zrobi zdjęcie dokumentu lub zeskanuje kod QR, a dane do płatności zostaną automatycznie wprowadzone. Takie rozwiązanie można znaleźć np. w aplikacjach Credit Agricole, mBanku, Millennium, Pocztowego czy PKO BP.

Powyższe zestawienie oraz tabela poniżej zostały przygotowane na podstawie informacji udzielonych przez banki w odpowiedzi na pytania serwisu cashless.pl, a materiał może być aktualizowany (w razie otrzymania dodatkowych informacji od banków).


Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies