Do instrumentów płatniczych obsługiwanych przez platformę Payeezy dołączył właśnie Blik
Biuro prasowe First Data Polska opublikowało właśnie komunikat na temat rozszerzenia o Blika wachlarza sposobów płatności oferowanych przez Payeezy. Firmy, które korzystają z usług FDP przy obsłudze transakcji internetowych, aby móc przyjmować płatności Blikiem muszą podpisać aneks do umowy. Natomiast nowi klienci FDP otrzymają Blika z automatu. Ma to być dla nich korzystne m.in. ze względu na prowizje, które w przypadku płatności tym instrumentem są niższe niż w przypadku transakcji kartami czy pay by linkami.
W komunikacie nie ujawniono konkretnych stawek. Z moich informacji wynika jednak, że bank oferujący Blika otrzymuje od akceptanta, który przyjmie płatność tym instrumentem, 0,17 proc. kwoty transakcji. Do tego doliczyć trzeba marżę jaką pobiera agent rozliczeniowy. Wydaje mi się więc, że cała opłata MSC przy płatności Blikiem to jakieś 0,3-0,4 proc. Dla porównania prowizje od transakcji kartami powinny wynosić 0,6-0,8 proc.
Informacją o nowej funkcjonalności Payeezy firma FDP przypomniała o platformie, o której nie mówi się specjalnie dużo. Wystartowała w lutym ubiegłego roku na rynku od dawna już podzielonym, na którym konkurencja jest potworna a najważniejszą pozycję zajmuje PayU. Czy Payeezy ma szansę na nim zaistnieć?
Payeezy to platforma, przy pomocy której właściciel sklepu internetowego może zaoferować swoim klientom wszystkie najważniejsze na naszym rynku metody płatności za zakupy w sieci. Są to więc popularne u nas szybkie przelewy (pay by link), karty płatnicze, czy portfele cyfrowe jak MasterPass. Teraz dołączył do nich również Blik. To jednak żadna rewelacja, bo przecież większość konkurencji ma to już od dawna.
Jednak zdaniem władz FDP przewagą Payeezy jest sieć naziemnych terminali PolCard, obsługiwana przez FDP. Spółka liczy na to, że coraz więcej sklepów stacjonarnych będzie otwierać drugi kanał sprzedaży produktów w internecie. Dla nich Peyeezy ma być rozwiązaniem idealnym. Pozwoli bowiem na obsługę płatności zarówno w kanale naziemnym jak i cyfrowym przez jednego partnera, jakim jest First Data.