Bank planuje wprowadzić usługę KIR-u w tym roku, choć konkretnej daty wdrożenia jeszcze nie podaje
Bank Pocztowy planuje przystąpić do systemu mojeID. Usługę KIR-u zamierza udostępnić swoim klientom w tym roku. Jednak konkretna data wdrożenia nie jest jeszcze znana.
MojeID to platforma, dzięki której klienci banków mogą potwierdzać swoją tożsamość podczas korzystania z cyfrowych usług firm prywatnych czy instytucji publicznych. Po wybraniu mojeID jako sposobu weryfikacji tożsamości są przekierowywani do serwisu swojego banku, gdzie muszą podać login i hasło do rachunku. Następnie wracają do portalu np. firmy telekomunikacyjnej czy przychodni z już potwierdzoną tożsamością. Przy czym administrator takiego portalu nie ma dostępu do danych logowania a bank do informacji o aktywności klienta.
Obecnie w ten sposób potwierdzać mogą swoją tożsamość klienci instytucji: PKO BP (oraz Inteligo), Pekao, ING, mBanku, Getin Banku, BOŚ Banku, BNP Paribas, Credit Agricole, BS w Brodnicy, a także SGB-Banku i Banku BPS oraz ponad 500 zrzeszonych banków spółdzielczych. Po narzędzie KIR-u sięgają firmy z branż ubezpieczeniowej, energetycznej, telekomunikacyjnej czy medycznej, umożliwiając w ten sposób klientom zdalne korzystanie ze swoich usług.