Możliwość korzystania z publicznych usług cyfrowych za pomocą Profilu Zaufanego czy systemu mojeID oferuje już większość liczących się na rynku banków
Jedną z ważnych usług dodatkowych, jakie zapewniają swoim klientom banki, jest możliwość uwierzytelnienia się podczas zdalnego korzystania z usług – zarówno publicznych, jak i komercyjnych, a także ułatwienia w załatwianiu spraw urzędowych. Większość banków jest w tym zakresie bardzo dobrze przygotowana.
Coraz szersza jest sieć banków umożliwiających klientom potwierdzanie swojej tożsamości za pomocą systemu mojeID. Usługę KIR-u udostępnia już 8 banków komercyjnych (PKO BP z Inteligo, Pekao, ING, Getin, BOŚ, BNP Paribas, mBank i Credit Agricole), a także Bank Spółdzielczy w Brodnicy, BPS i SGB-Bank oraz banki zrzeszone. W tym roku do tego grona ma dołączyć Pocztowy.
Spośród banków działających obecnie w systemie mojeID prawie wszystkie przeszły integrację z tzw. węzłem krajowym, czyli umożliwiają swoim klientom potwierdzanie tożsamości zarówno w sektorze komercyjnym (telekomy, przychodnie, ubezpieczyciele itp.), jak i w kontaktach z administracją publiczną. Po tym, jak niedawno odpowiednie wdrożenie przeprowadził mBank, jedynym bankiem, który przy pomocy mojeID zapewnia dostęp jedynie do usług komercyjnych, jest na tę chwilę ING.
Jeszcze dłuższa jest lista banków, które umożliwiają założenie Profilu Zaufanego, czyli podstawowego sposobu identyfikacji i potwierdzania tożsamości podczas korzystania z usług publicznych. Można to bowiem zrobić z wykorzystaniem usługi KIR-u, ale też bezpośrednio w banku. Profil Zaufany mogą więc założyć przez bankowość internetową (oprócz wyżej wymienionych banków z systemu mojeID) także klienci Aliora, Millennium oraz Santandera. Po utworzeniu Profilu Zaufanego w swoim banku można się nim posługiwać w kontaktach z administracją publiczną.
Kilka banków współpracuje także z Platformą Usług Elektronicznych ZUS. Dzięki temu można z wykorzystaniem bankowości elektronicznej łatwo zalogować się na swoje konto w ZUS-ie. Taką możliwość dają PKO BP z Inteligo, BOŚ Bank, Citi, Millennium i ING. Ta integracja skraca liczbę kroków potrzebnych do zalogowania, natomiast do serwisu ZUS-u mogą się logować również klienci innych banków – wykorzystając w tym celu założony wcześniej Profil Zaufany lub mojeID.
Powszechnym udogodnieniem jest zaś możliwość składania w bankowości elektronicznej wniosków o takie świadczenia jak Rodzina 500+, Dobry start 300+ czy Rodzinny Kapitał Opiekuńczy. Banki udostępniają odpowiednie formularze w swoich systemach transakcyjnych, a niektóre również w aplikacjach mobilnych.