Właściciel sieci sklepów na razie nie zdradza, czy w przyszłości aplikacja będzie oferować płatności albo elektroniczne paragony
Biedronka przygotowuje nową aplikację mobilną. Podobno narzędzie jest już gotowe, natomiast detalista czeka z jego premierą na bardziej dogodny czas. Niemniej jak ustalił serwis wiadomoscihandlowe.pl, rozwiązanie ma zostać udostępnione jeszcze w tym półroczu.
Nowość od Biedronki ma zastąpić dotychczasową aplikację, której funkcjonalność jest ograniczona. W obecnie dostępnym narzędziu można przeglądać aktualną ofertę Biedronki i poznawać informacje o produktach, tworzyć listy zakupowe i otrzymywać je z serwisu online, wyszukiwać pobliskie sklepy oraz odkrywać przepisy kulinarne. Nowe rozwiązanie ma dawać więcej możliwości, a przede wszystkim pomóc zdigitalizować kartę lojalnościową "Moja Biedronka".
Zapytałam biuro prasowe Biedronki, czy w nowej apce pojawi się też możliwość podpięcia źródła pieniądza, tak aby klienci mogli płacić za swoje zakupy za pomocą smartfona, nawet jeśli nie korzystają z mobilnych płatności zbliżeniowych. Takie udogodnienie wprowadził dla swoich klientów np. Lidl, pod nazwą Lidl Pay. Nie uzyskałam jednak odpowiedzi na to pytanie.
W przesłanym mi komentarzu poświęcono natomiast dużo miejsca rozwojowi współpracy Biedronki z Glovo, w tym usługi ekspresowej dostawy produktów z Biedronki przez kurierów Glovo, pod nazwą BIEK. – Nasze szacunki przewidują stały rozwój tego serwisu i jego oferty. Wyjątkowo perspektywiczną usługą jest BIEK, który obecnie odpowiada już za 20 proc. sprzedaży e-commerce Biedronki – zaznacza Marcin Hadaj, menedżer ds. komunikacji w sieci Biedronka.
Może więc nowa aplikacja Biedronki wprowadzi dalsze usprawnienia w zakresie e-commerce i q-commerce (zakupy internetowe z szybką dostawą)? Czas pokaże. Jednak zarówno ta kwestia, jak i ewentualne wprowadzanie jakiegoś typu "Biedronka Pay" pozostaje na razie w kwestii domysłów. – Aplikacja Biedronki wniesie nową jakość w doświadczenie zakupowe naszych klientów, będzie bardzo praktycznym i pomocnym rozwiązaniem w planowaniu i realizowaniu zakupów. O uruchomieniu aplikacji poinformujemy w stosownym momencie, ponieważ obecnie koncentrujemy się na skutecznych działaniach na rzecz Ukrainy – puentuje Marcin Hadaj.