Insurtech Alan oferuje ubezpieczenia zdrowotne i buduje superaplikację do zarządzania usługami medycznymi
Insurtech Alan pozyskał z rynku 183 mln euro. Francuzi przekonali do siebie inwestorów drugi raz w krótkim czasie – w zeszłym roku podmiotowi udało się zebrać 185 mln euro, co było trzecią największą rundą w 2021 r. na europejskim rynku insurtechowym. Dzięki poprzedniemu finansowaniu firma zyskała status jednorożca z wyceną na poziomie 1,4 mld euro, teraz wartość podmiotu skoczyła do 2,7 mld euro.
Alan zajmuje się sprzedażą ubezpieczeń zdrowotnych. Co ciekawe, oferuje je w ramach własnej licencji ubezpieczeniowej, co w przypadku insurtechów nie jest zbyt częste. Pakiety usług i zakresy ochrony mogą być modyfikowane w zależności od potrzeb i oczekiwań klienta. Obecnie startup obsługuje 300 tys. ubezpieczonych z 15 tys. firm. Jego wyróżnikiem jest m.in. wysoki stopień automatyzacji obsługi ubezpieczenia, skutkujący m.in. szybkością refundacji kosztów wizyt w prywatnych gabinetach.
Oprócz ubezpieczeń zdrowotnych Alan rozwija również ofertę innych usług medycznych. Docelowo startup chce zbudować superaplikację, która pozwalałaby kompleksowo zarządzać wszystkimi kwestiami związanymi ze zdrowiem. Już teraz apka pomaga w znalezieniu odpowiedniego specjalisty w pobliżu, a także umożliwia szybkie skontaktowanie się z internistą na czacie. Usługa Alan Clear pozwala zdalnie przymierzyć okulary, z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości, a następnie kupić je bezpośrednio w aplikacji. Podmiot rozwija również ofertę usług w zakresie zdrowia psychicznego, w ramach serwisu Alan Mind.
Do 2025 r. startup zamierza osiągnąć rentowność. Obecnie firma działa w rodzimej Francji, w Belgii oraz Hiszpanii. W 2023 r. planuje wejść na kolejny rynek.