Polisy można kupić za pośrednictwem bankowości internetowej, mobilnej lub na infolinii banku
Getin Bank poinformował o wprowadzeniu do swojej oferty ubezpieczeń komunikacyjnych. Polisy "Bezpieczniej z OC/AC" można kupić za pośrednictwem bankowości internetowej, mobilnej lub na infolinii banku.
Klienci Getinu mogą zdecydować się na ochronę w zakresie obowiązkowego OC (wraz z Zieloną Kartą), ale też ubezpieczeń dodatkowych: autocasco, NNW, assistance czy ubezpieczenia szyb. Polisę można dostosować do swoich potrzeb, wybierając spośród dostępnych wariantów. Z usługi mogą skorzystać zarówno właściciele i współwłaściciele samochodu, jak i użytkownicy pojazdu w leasingu.
Co ciekawe, Getin współpracuje w tym zakresie z Europą Ubezpieczenia, która jest wieloletnim partnerem tego banku, ale dotychczas nie specjalizowała się w polisach komunikacyjnych. Poprosiłam więc ubezpieczyciela o komentarz w tej sprawie. – Na rynku bancassurance dynamicznie rozwija się sprzedaż ubezpieczeń stand alone, czyli niepowiązanych z produktami bankowymi. Europa obecnie oferuje partnerom bankowym ubezpieczenia turystyczne i nieruchomości. By zapewnić im bardziej kompleksową i konkurencyjną ofertę, zdecydowaliśmy się na jej rozszerzenie o ubezpieczenia komunikacyjne. To najczęściej kupowane przez klientów indywidualnych produkty majątkowe – tłumaczy Marat Nevretdinov, prezes Europy. Dodaje, że Europa zamierza przy tym projekcie współpracować z Compensą, która będzie odpowiedzialna za proces likwidacji szkód oraz weźmie na siebie część ryzyka w modelu koasekuracji.
Jak wspomniałam, Getin i Europa blisko współpracują ze sobą w zakresie bancassurance. Efektem tego partnerstwa są polisy mieszkaniowe i turystyczne, które można kupić w bankowości Getinu, ale też ubezpieczenia powiązane z produktami bankowymi, jak np. ubezpieczenia do kont czy kart. Teraz ta współpraca poszerza się o ubezpieczenia komunikacyjne. Czy to oznacza, że Europa docelowo zacznie również samodzielnie oferować polisy OC i AC? – W naszej ocenie uzupełnienie oferty bancassurance o polisy OC i AC pozytywnie wpłynie na sprzedaż w tym kanale oraz umocni wizerunek banku jako miejsca, w którym dostępna jest całościowa oferta ubezpieczeniowa. W tym momencie nie planujemy dystrybucji produktów komunikacyjnych w innych kanałach – odpowiada prezes Europy.
Fot. freepik.com/fxquadro