Przy rekomendacjach brane są pod uwagę m.in. koszty leczenia w danym miejscu, ryzyko aktów terroru czy sporty uprawniane przez klienta
KioskPolis.pl pochwalił się wdrożeniem systemu rekomendacji w ubezpieczeniach podróżnych. System podpowiada klientowi polisę o odpowiedniej sumie ubezpieczenia i zakresie, uwzględniając kraj podróży oraz planowane aktywności.
Po uzupełnieniu kilku podstawowych danych klient dostaje porównanie ofert, w ramach którego wyróżnione są trzy rekomendowane oferty: podstawowa, optymalna i premium. W szczegółach rekomendacji znajdzie najważniejsze informacje o kraju, do którego się wybiera, przykładowe koszty szkód w tej lokalizacji oraz informacje o świadczeniach związanych z covidem.
– Po wdrożeniu systemu rekomendacji średnia wartość składki wzrosła nam o 25 proc. Klienci zwracają uwagę na nasze rekomendacje i jeśli widzą, że przykładowo ostra niewydolność dróg oddechowych w Albanii może kosztować 400 tys. zł, to nie sięgną już po ubezpieczenie z sumą 200 tys. zł – mówi w rozmowie z serwisem cashless.pl Wojciech Fronckiewicz, prezes porównywarki.
Narzędzie wykorzystuje informacje z różnych źródeł, począwszy od danych z likwidacji szkód, od asystorów, aż po Global Terrorism Index, z którego pozyskiwane są informacje o krajach z podwyższonym ryzykiem ataków terrorystycznych. Dzięki temu po wskazaniu przez klienta kraju podróży suma ubezpieczenia jest dostosowywana do realnych kosztów szkód, a w zakresie uwzględnione są np. takie kwestie jak odpowiedzialność za zdarzenia wynikające z aktów terroru.
– Ściągamy też z klientów uprawiających sporty konieczność wnikliwego wczytywania się w OWU. Jeśli wskażą nam, jaką aktywność planują podczas wakacji, my przedstawimy im tylko te oferty, które mają w zakresie dany rodzaj sportu, a mamy przeanalizowanych 180 dyscyplin sportowych. Dzięki wykorzystaniu technologii możemy uwzględniać szczegółowe zapisy OWU wielu ubezpieczycieli, czego człowiek, czy to agent, czy klient, sam nie jest w stanie zrobić – zaznacza prezes KioskPolis.pl.
Porównywarka uczy się też na przykładach klientów, w przypadku których wątpliwości dotyczące zakresu są rozstrzygane bezpośrednio u specjalistów po stronie ubezpieczyciela, i uwzględnia uzyskane informacje przy następnych rekomendacjach. Na bieżąco wdraża też wszystkie aktualizacje zakresów ubezpieczeń wprowadzane przez towarzystwa.
Po zakupie ubezpieczenia klient otrzymuje polisę, a także SMS, w którym znajdzie najważniejsze informacje takie jak nazwa ubezpieczyciela, numer polisy, okres ubezpieczenia i numer alarmowy. Po kliknięciu numeru z SMS-a zostanie połączony z całodobowym centrum pomocy obsługiwanym przez ubezpieczyciela, u którego kupił polisę.
System rekomendacji jest dostępny zarówno dla bezpośrednich klientów porównywarki, kupujących na stronie kioskpolis.pl, jak i dla tych korzystających z usług partnerów tego podmiotu, np. użytkowników aplikacji mPay, yanosik oraz wielu innych. – Dostarczamy zaawansowaną technologię i zajmujemy się utrzymywaniem jej, w czym odciążamy naszych partnerów, dla których ubezpieczenia są tylko dodatkiem do podstawowej działalności. Dziś dla przedstawicieli e-commerce czy banków budowanie od zera własnej technologii jest po prostu nieopłacalne – ocenia Wojciech Fronckiewicz.