Nowa oferta startupu kierowana jest do firm, dla których dostęp do sieci jest kluczowy w prowadzonej działalności
Insurtech Parametrix przygotował nowe ubezpieczenie dla firm, dla których internet jest kluczowym kanałem sprzedaży lub komunikacji. Startup wypłaci odszkodowanie w razie awarii sieci dostarczania zawartości (ang. content delivery network, CDN), czyli sieci serwerów, które są wykorzystywane do przesyłania dużej części danych w internecie.
Przygotowane przez Parametrix CDN Downtime Insurance to ubezpieczenie obejmujące specyficzny obszar cyberryzyk. Specyficzny, ale bardzo ważny w działalności wielu przedsiębiorstw, o czym świadczą przykłady przytaczane przez insurtech. Przez awarię dostawcy usług chmurowych Fastly w czerwcu tego roku przestały działać portale internetowe m.in. Amazona i New York Timesa, problemy Akamai w lipcu wstrzymały ruch do stron Airbnb i FedExu. Z kolei 21 czerwca doszło do przestojów żartobliwie przez niektórych nazywanych awarią internetu – w związku z problemami Cloudflare użytkownicy mieli kłopoty z wieloma usługami m.in. Google, Discord czy z graniem w gry takie jak League of Legends i Among Us.
Jak podkreśla Parametrix, w razie awarii CDN nie tylko sklepy internetowe nie są w stanie sprzedawać, a platformy nie są w stanie świadczyć swoich usług. Tego typu przestoje są też problemem dla fintechów, w przypadku których użytkownicy mogą stracić możliwość wykonywania transakcji.
Ubezpieczenie przestojów CDN chroni firmy przed finansowymi skutkami awarii sieci dostarczania zawartości. Działa w modelu parametrycznym, a więc wypłata następuje od razu po wystąpieniu czynnika uruchamiającego polisę – w tym przypadku awarii CDN, trwającej przez ustalony czas. Kwota wypłat ustalana jest z góry, podczas określania sumy ubezpieczenia, zgodnie z potrzebami i zobowiązaniami firmy w razie problemów z dostępnością.
Parametrix to amerykański insurtech, który specjalizuje się w ubezpieczeniach parametrycznych na wypadek przestojów w firmach, głównie technologicznych.