Klienci będą mogli oceniać i zamieszczać recenzje kupionych przez siebie ubezpieczeń
Amazon uruchamia porównywarkę ubezpieczeń mieszkaniowych, działającą na rynku brytyjskim. W tym celu podpisał umowy z trzema ubezpieczycielami: Ageas, Co-op oraz LV= (należącym do Allianza). W planach jest nawiązanie partnerstw z kolejnymi podmiotami.
Na portalu Amazon Insurance Store klienci, po wypełnieniu kwestionariusza na temat swojego lokum i własnych oczekiwań, będą mogli porównać i kupić polisy. Będzie można także przeczytać recenzje i zapoznać się z ocenami wystawionymi przez innych klientów, np. w kwestii akceptacji roszczeń i likwidacji szkód – tak jak przy innych zakupach dokonywanych przez platformę e-commerce. Docelowo ubezpieczenia mają też trafić do aplikacji mobilnej Amazona, co ma się stać jeszcze w tym roku.
W Wielkiej Brytanii porównywarki cieszą się dużą popularnością wśród klientów szukających ubezpieczeń. Nie dziwi więc, że potentat e-commerce wybrał akurat ten rynek na rozwój swojego projektu ubezpieczeniowego. A wygląda na to, że i branża postrzega Amazona jako poważną konkurencję. Jak podaje Reuters, po ogłoszeniu informacji o Amazon Insurance Store akcje jednej z brytyjskich porównywarek, Moneysupermarket, spadły o 15 proc.
Warto też przypomnieć, że to już kolejny krok Amazona, jeśli chodzi o sprzedaż ubezpieczeń w Wielkiej Brytanii. W zeszłym roku zaczął oferować ubezpieczenia dla małych i średnich firm.