Wcześniej usługa została udostępniona klientom flotowym
Za paliwo kupione na stacjach Shella można już płacić w aplikacji bez podchodzenia do kasy. Koncern poinformował o udostępnieniu klientom indywidualnym swojej usługi SmartPay, wcześniej oferowanej jedynie klientom flotowym.
Aby móc korzystać z płatności mobilnych na stacjach Shella, trzeba być uczestnikiem programu lojalnościowego Shell ClubSmart. Należy również posiadać aktualną wersję aplikacji na swoim smartfonie oraz uruchomić w niej usługę Shell SmartPay. Źródłem pieniądza może być karta płatnicza, Google Pay, Apple Pay czy PayPal. Transakcje zabezpieczone są numerem PIN, utworzonym przy pierwszych zakupach, lub dwustopniową weryfikacją w przypadku płatności kartą.
Za pomocą usługi można płacić na prawie 400 stacjach koncernu w całej Polsce. Na podstawie lokalizacji smartfona Shell SmartPay automatycznie rozpozna, czy na danej stacji można zapłacić w ten sposób.
W aplikacji użytkownicy znajdą całą historię tankowania wraz z paragonem lub fakturą. Dodatkowo zaraz po płatności klient otrzymuje e-mail z potwierdzeniem transakcji. Dzięki integracji usługi z aplikacją lojalnościową za opłacane mobilnie zakupy paliwa automatycznie naliczają się punkty Shell ClubSmart.
Shell nie jest oczywiście pierwszym koncernem paliwowym na polskim rynku, który wprowadza płatności mobilne za tankowanie. Z rozwiązań aplikacyjnych mogą już korzystać klienci m.in. Orlenu, Lotosu, Circle K czy stacji należących do francuskiej sieci handlowej Carrefour.