Rozwiązanie wdrożono obecnie do likwidacji szkód z ubezpieczeń mieszkań i domów, docelowo ma objąć także polisy NNW i na życie
Generali udostępniło narzędzie do samodzielnej likwidacji prostych szkód z ubezpieczeń mieszkań i domów. Dzięki temu nieskomplikowane roszczenia mogą być obsługiwane całodobowo, przez 7 dni w tygodniu, a cały proces ma trwać zaledwie kilkanaście minut.
Jak to wygląda w praktyce? Klient wypełnia na stronie ubezpieczyciela formularz zgłoszenia szkody i otrzymuje na telefon potwierdzenie jej zarejestrowania wraz z przydzielonym numerem. Jeśli sprawa dotyczy prostych szkód, takich jak zalanie, przepięcia, kradzież czy uszkodzenia przez wiatr, do klienta wysyłany jest również link do aplikacji webowej Awals, w której podaje się szczegóły dotyczące zgłaszanego zdarzenia, załącza zdjęcia uszkodzeń i wymagane dokumenty. Na podstawie tych informacji program Awals automatycznie wylicza kwotę odszkodowania i przekazuje do zweryfikowania przez system szkodowy. Na tym etapie następuje weryfikacja zakresu ochrony ubezpieczeniowej, informacji podanych przez klienta, sprawdzenie reguł biznesowych dla wybranego typu szkód i produktów. Jeśli ta weryfikacja przebiegnie prawidłowo, a algorytm potwierdzi, że może nastąpić automatyczna wypłata, generuje wydruk decyzji i wysyła ją do klienta oraz kieruje środki do wypłaty.
Jeśli po otrzymaniu wyceny klient nie zaakceptuje kwoty odszkodowania, wówczas sprawa wraca na tzw. standardową ścieżkę. Przejmuje ją likwidator, który – jeżeli sprawa tego wymaga – zleca dodatkowe czynności lub wyjaśnia klientowi wszelkie szczegóły i wątpliwości.
Wdrożenie samoobsługowej likwidacji szkód mieszkaniowych to kolejny etap większego projektu: Claim On Web, którego celem jest upraszczanie i przyspieszanie procesu likwidacji szkody. Generali zapowiada, że rozwiązanie to zostanie wdrożone również w przypadku NNW i ubezpieczeń na życie.