Projekt może się doczekać reaktywacji w innej formie
Fintech Pacific rozesłał do swoich klientów informację o zakończeniu świadczenia usług za pośrednictwem aplikacji Pacific. O sprawie poinformował jeden z czytelników cashless.pl, a informację o zakończeniu działania aplikacji w obecnej formie potwierdzili przedstawiciele fintechu. Apki nie da się też już znaleźć w marketach App Store i Google Play.
Aplikacja przestanie działać 20 grudnia, a więc po 14-dniowym okresie wypowiedzenia, liczonym od dzisiejszej wiadomości do użytkowników. Fintech prosi, aby w tym czasie użytkownicy wypłacili wszystkie środki zgromadzone na rachunku w aplikacji, przelewając je na rachunek w innym banku.
Z dniem wygaśnięcia umowy dotyczącej korzystania z aplikacji Pacific zostanie też rozwiązana umowa między użytkownikiem apki a Aion Bankiem, który prowadził dla klientów Pacific rachunki bankowe. Po 20 grudnia użytkownicy nie będą mogli korzystać z aplikacji, a także stracą dostęp do zgromadzonych w niej danych.
Wygląda jednak na to, że nie jest to całkowity koniec fintechu Pacific. Jak udało mi się nieoficjalnie dowiedzieć, projekt może doczekać się reaktywacji w innej formie. Warto w tym kontekście odnotować, że tydzień temu Alior Bank poinformował o wynikach rekrutacji do swojego programu akceleracyjnego dla startupów RBL_. Wśród pięciu wybranych firm znalazł się właśnie Pacific.
Pacific to polski fintech z zacięciem prośrodowiskowym. Klientom oferował karty płatnicze produkowane z plastiku wyłowionego z oceanów, a część swoich przychodów miał przeznaczać na oczyszczenie mórz. Karcie towarzyszyła aplikacja, za pomocą której można zarządzać swoimi finansami, wykonywać przelewy czy rozliczać się ze swoimi znajomymi. Dodatkowo firma udostępnia platformę zakupową, w której użytkownicy mogą przeglądać oferty sklepów partnerskich. W zakupach wykorzystano kody QR, które sprzedawcy mogą umieszczać m.in. w mediach społecznościowych.