Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
DSC szykuje się do rundy finansowania. Tworzy algorytmy decyzyjne pomagające ubezpieczycielom w skutecznym konkurowaniu

Dostarczane przez DSC narzędzie o nazwie Ratebook pomaga zarządom i osobom odpowiedzialnym za taryfę i sprzedaż podejmować oparte na danych decyzje dotyczące zarządzania portfelem i taryfą

Młody polski insurtech Decision Sciences Company (DSC) szykuje się do swojej pierwszej rundy finansowania. Planuje ją zebrać w I półroczu 2023 r. DSC specjalizuje się w rozwoju algorytmów do zarządzania portfelami ubezpieczeń o wartości od 50 do 250 mln euro w wymagających warunkach rynkowych. Zapewnia dostęp do niezbędnych danych, wspiera w efektywnym ich wykorzystywaniu oraz pomaga w podejmowaniu decyzji zarządom oraz specjalistom od taryfy i sprzedaży. Nowe środki mają przyspieszyć ekspansję i dalszy rozwój oferty algorytmów decyzyjnych.

Przeczytajcie także: Ubezpieczeniowy rating będzie dostępny już w styczniu

Decision Sciences Company to podmiot założony w 2021 r. Zarządza nim Marek Balcerzak, od ponad 20 lat związany z branżą ubezpieczeniową w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, przez wiele lat z PZU, założyciel jednej z pierwszych w Polsce porównywarek ubezpieczeń: wygodnie.pl.

Na swoją działalność DSC pozyskało grant z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na kwotę 3,8 mln zł i operuje łącznym budżetem w wysokości 5,5 mln zł. Po roku od uruchomienia prac, swoje narzędzie o nazwie Ratebook dostarcza ubezpieczycielom w Rumunii, na Łotwie i w Polsce, o różnym udziale w rynku – od 1,5 proc. do 31 proc. W każdym z tych przypadków Ratebook służy do zarządzania portfelami ubezpieczeń komunikacyjnych.

Ratebook jest rozwiązaniem typu "od danych do decyzji" – jak podkreślają jego twórcy – pierwszym na europejskim rynku, które skoncentrowane jest na zarządzaniu portfelem, a nie tylko samą taryfą. Ta perspektywa ma umożliwiać uczenie skutecznych sposobów konkurowania z poszanowaniem ograniczeń, preferencji i aspiracji zarządczych, w oparciu o pomiary efektywności jednostkowych decyzji i ich wpływ na portfel.

Przeczytajcie także: Wzrosną sumy gwarancyjne w OC komunikacyjnym

– Pojawiamy się w dobrym momencie. Rynek ubezpieczeń mierzy się ze znaczącym wzrostem kosztów i rosnącą presją na cenę. Bardziej zasobni ubezpieczyciele (głównie największe podmioty) zaopatrzyli się w narzędzia zapewniające przewagi konkurencyjne. Pozostali chcieliby dołączyć, ale dostawcy rozwiązań, w obawie przed kanibalizacją przychodów, w gruncie rzeczy nie są zainteresowani ich upowszechnieniem. To czyni małe i średnie podmioty szczególnie skłonnymi do rozmowy z nami – podkreśla w rozmowie z serwisem cashless.pl Marek Balcerzak. – Narzędzie powstaje w oparciu o znaczący budżet, jest dostępne kosztowo i nie wymaga dodatkowej etatyzacji. Ujednolica przy tym proces zarządzania portfelem z perspektywy wszystkich interesariuszy (zarząd, taryfa, sprzedaż) i wykorzystuje głębokie uczenie w zakresie sposobów skutecznego osiągania skutecznych celów biznesowych na wymagającym rynku – uczy się skutecznie konkurować – dodaje Marek Balcerzak.

Niezależnie od rozwiązania Ratebook, założyciele Decision Sciences Company prowadzą również badania nad narzędziem do przewidywania cen rynkowych. Projekt wyszedł właśnie z programu inkubacji, jest intensywnie rozwijany.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies