UFG ogłosił przetarg na kampanię informacyjno-promocyjną Systemu Monitorowania Ubezpieczeń Obowiązkowych
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny zbliża się do końca prac nad Systemem Monitorowania Ubezpieczeń Obowiązkowych (SMUbOb), o którym mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl już dwa lata temu, gdy UFG rozpoczęło poszukiwania wykonawcy tego systemu. Teraz ogłoszono zaś przetarg na opracowanie i przeprowadzanie kampanii informacyjno-promocyjnej tego projektu. Kampania ma się zacząć nie później niż 1 maja 2023 r., co sugeruje, że i sam system w tym terminie może już być gotowy (choć przy rozpoczynaniu prac jako termin uruchomienia SMUbOb wskazywano wrzesień tego roku). Na rozpromowanie SMUbOb Fundusz zamierza przeznaczyć ok. 500 tys. zł (taka jest szacunkowa wartość zamówienia dotyczącego kampanii reklamowej).
Czym będzie SMUbOb? To system, który ma jeszcze bardziej podnieść skuteczność UFG w wykrywaniu nieubezpieczonych pojazdów (i rolników), usprawnić sam proces weryfikacji podejrzenia o braku polisy, a także zapewnić dodatkowe usługi dla kierowców – zarówno tych ubezpieczonych, jak i tych, których UFG wezwał do zapłaty kary za brak OC. Jego koszt to prawie 26 mln zł (niecałe 17 mln zł za stworzenie systemu, a kolejne niespełna 9 mln zł to cena serwisowania systemu przez 5 lat), a zadanie to Fundusz powierzył firmie Nekken.
Dzięki nowemu systemowi osoby, które otrzymały wezwanie do zapłaty, będą mogły załatwić całą sprawę przez internet: odwołać się od wezwania, przekazać dokumenty dotyczące sprawy lub uregulować opłatę na indywidualne konto w dogodnej, zdalnej formie.
Z kolei każdy kierowca, który założy konto na portalu UFG, będzie mógł otrzymywać bezpłatne powiadomienia SMS-em lub e-mailem o kończącym się okresie ubezpieczenia czy o rejestracji w bazie UFG zmian w jego umowach ubezpieczenia, lub zawarciu nowych. Dzięki temu będzie można szybciej zareagować, gdyby zawarta umowa nie została zarejestrowana w bazie UFG, co pozwoli uniknąć ewentualnych nieprzyjemności przy kontroli. Powiadomienia będą również wysyłane w związku ze zgłoszeniem szkody z polisy. Oczywiście posiadacze pojazdów znajdą w portalu UFG również historię swoich ubezpieczeń i zgłoszonych w ich ramach szkód.
Nowy system zastąpi dotychczas funkcjonujący, nieco przestarzały serwis do obsługi opłat i skupi wszystkie funkcje związane z wykrywaniem nieubezpieczonych, takie jak m.in. obsługa zawiadomień o braku ubezpieczenia od zewnętrznych organów (które obecnie często napływają tradycyjną pocztą), weryfikacja zasadności zawiadomień, automatyczne generowanie i wysyłka wezwania do zapłaty, upomnienia i wystawienie tytułu wykonawczego, obsługa wpłat, wniosków i skarg. System ma też być zintegrowany z zewnętrznymi bazami danych oraz bazą samego UFG, aby usprawnić wykrywanie nieubezpieczonych pojazdów.