Zarządzanie nowym centrum kompetencyjnym, działającym na rzecz całej austriackiej grupy, powierzono Rafałowi Mosionkowi
Vienna Insurance Group w styczniu uruchomi nowe centrum kompetencyjne, które będzie miało za zadanie pomiar i poprawę satysfakcji klientów – o czym poinformowała na swoim profilu na LinkedIn. Customer Experience Competence Center powstaje z myślą o całej austriackiej grupie, a przewodzić mu będzie Polak – Rafał Mosionek, członek zarządu należącej do VIG-u Compensy, a także prezes insurtechu Beesafe. Projekt jest częścią programu VIG 25, czyli strategii grupy na lata 2021-2025.
Do grupy VIG w Polsce należą m.in. takie marki jak Compensa, InterRisk, Wiener, Benefia, Beesafe czy Vienna Life. Po pierwszym półroczu 2022 r. w ubezpieczeniach na życie spółki z grupy VIG miały łącznie 8,5 proc. udziału w rynku (4. miejsce wśród grup po PZU, Allianzu i Nationale-Nederlanden), a w ubezpieczeniach majątkowych 9,6 proc. udziału (również 4. miejsce – po grupie PZU, Talanx i Ergo Hestii).
Rynek Europy Środkowo-Wschodniej jest kluczowy dla austriackiej grupy, a Polska jest jednym z ważniejszych dla niej krajów. O zaufaniu do tutejszego managementu świadczy m.in. powierzenie Polakom stworzenia pierwszej cyfrowej platformy do sprzedaży ubezpieczeń, jaką jest startup Beesafe. Wygląda na to, że zadowolenie z tego projektu przełożyło się również na powierzenie Rafałowi Mosionkowi zarządzania nowym centrum kompetencyjnym dla całej grupy.