Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Wojna cenowa w wynikach ubezpieczycieli komunikacyjnych. Przy szalejącej inflacji zebrali tylko 2 proc. składki więcej

Wyniki UFG pokazują, że o udział w rynku nadal bardzo aktywnie walczy Warta, która zebrała o 10 proc. składki więcej niż rok wcześniej

Ubezpieczyciele komunikacyjni działający na polskim rynku zebrali w ciągu trzech kwartałów 2022 r. 11,4 mld składki z OC komunikacyjnego – wynika z danych UFG. Nominalnie jest to wynik o 2 proc. wyższy niż w analogicznym okresie 2021 r., ale po uwzględnieniu inflacji oznacza on wyraźną stratę przypisu. Przy jednoczesnym ciągłym wzroście średniej wielkości szkody: według danych PIU z 8,4 tys. zł rok wcześniej do ponad 9 tys. zł w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2022 r.

Przeczytajcie także: 16 ubezpieczycieli nie stosowało się do rekomendacji KNF

Ubezpieczycielem o największym udziale w tej grupie pozostaje niezmiennie PZU, które zebrało 2,92 mld zł składki – niemal dokładne tyle samo ile rok wcześniej (2,94 mld zł). Lidera goni jednak Warta z przypisem na poziomie 2,37 mld zł i 10-procentowym wzrostem z 2,16 mld zł w analogicznym okresie 2021 r. Trzecia w kolejności Ergo Hestia sprzedała polisy OC za 2 mld zł (rok wcześniej 1,95 mld zł).

Dalej w stawce plasują się kolejno Uniqa, Link4, Compensa, Generali, Wiener, Allianz, InterRisk i TUW. Z tej listy jedynie Wiener i Link4 zebrały nominalnie nieco więcej składki niż w trzech kwartałach 2021 r. (odpowiednio o 4 proc. i o 1 proc.), a Compensa wyrównała swój wynik. Uwagę zwracają wyraźne spadki Generali (21 proc. składki mniej niż rok wcześniej), Allianza (12 proc. mniej) czy Uniqi (6 proc. mniej).

Przeczytajcie także: Wkrótce nowy system do opłacania kar za brak OC

W gronie małych ubezpieczycieli komunikacyjnych istotnymi wzrostami w wartościach względnych mogą się poszczycić Agro Ubezpieczenia, Balcia czy PKO, które poprawiły swoje wcześniejsze wyniki o 40-50 proc. Ze względu na efekt niskiej bazy spektakularne wzrosty odnotowały firmy stosunkowo nowe na rynku – Trasti, Wefox czy Acredited Insurance. Trzeba jednak mieć na uwadze, że to firmy o udziale w rynku nieprzekraczającym 0,5 proc.
Nowym podmiotem w zestawieniu UFG jest rumuński DallBogg, działający w Polsce na zasadzie swobody świadczenia usług. Jak na razie firma nie sprzedała jeszcze na naszym rynku żadnej polisy.

KATEGORIA
UBEZPIECZENIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies