Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
KNF poirytowana medialnym sukcesem Monobanku. "Powinien rzetelnie informować i zachować najwyższe standardy"

Nadzór finansowy zaznacza, że nie wydawał Monobankowi licencji bankowej, ani nie jest w trakcie wydawania takiego zezwolenia

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała komunikat dotyczący Monobanku. Jak zaznaczono, jest to reakcja na "mogące wprowadzać w błąd informacje medialne dotyczące «wejścia na polski rynek bankowy» podmiotu używającego marki Monobank i mającego używać na polskim rynku marki Stereo, a będącego bankiem z siedzibą w Ukrainie działającym pod nazwą Universal Bank".

Przeczytajcie także: Monobank zaoferuje usługi polskim klientom

Nadzór informuje, że w świetle przepisów polskiego prawa bankowego Universal Bank jest bankiem zagranicznym, czyli mającym siedzibę poza terytorium EOG. Jako taki bezpośrednią działalność bankową mógłby prowadzić w Polsce w formie oddziału banku zagranicznego lub po utworzeniu banku krajowego w formie zależnej spółki akcyjnej. Oba przypadki wymagają jednak zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego. A ta podkreśla, że dotychczas nie wydała wymienionych zezwoleń dla Universal Banku, nie otrzymała wniosków o udzielenie takowych, ani nie prowadzi postępowań w przedmiocie ich udzielenia.

Przeczytajcie także: Wystartowała spółka Binance Poland

W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że Stereo zamierza korzystać z europejskiej licencji bankowej swojego partnera. Jak dowiedziałam się od przedstawicieli Monobanku, podmiot będzie współpracował z licencjonowanym dostawcą usług typu banking as a service. Nieoficjalnie mówi się, że będzie to Aion. Ten wątek również znalazł się w stanowisku KNF-u . "Niektóre ze wspomnianych na wstępie informacji medialnych mogą sugerować, że planowana działalność wykorzystywać będzie stosowany w praktyce rynkowej, zwłaszcza przez tzw. banki internetowe model BAAS (…). Komisja Nadzoru Finansowego oczekuje, że w przypadku stosowania tego typu modeli na rynku polskim, podmioty faktycznie świadczące usługi dochowywać będą najwyższych standardów w zakresie doboru kontrahentów oraz jakości i prawidłowości świadczonych usług w ramach takich modeli, a stosowane przekazy reklamowe, marketingowe oraz inne formy komunikacji z uczestnikami rynku finansowego, w tym zwłaszcza z klientami, zapewniać będą prawidłową identyfikację podmiotu faktycznie świadczącego usługi i nie będą wprowadzać w błąd co do tej okoliczności" – zaznaczono w komunikacie.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies