Fintech zapewnia, że wiadomość o wypowiedzeniu umów wysłano do nie więcej niż 1 proc. klientów z naszego kraju
Twisto, fintech oferujący płatności odroczone, zdecydował się pożegnać z częścią klientów. Niektórzy użytkownicy otrzymali od firmy wiadomość o planowanym zamknięciu ich kont, o czym poinformował jeden z czytelników cashless.pl.
Jak dowiedziałam się od przedstawicieli Twisto, maile zostały wysłane do 1 proc. klientów fintechu. Nietrudno się domyśleć, że to grono tych osób, które obecnie przynoszą firmie największe straty, a więc np. mają wysokie limity i korzystają z nieoprocentowanych rat. Twisto tłumaczy w skierowanej do nich informacji, że decyzja o zamknięciu ich kont podyktowana jest aktualną sytuacją makroekonomiczną, wysokimi stopami procentowymi oraz inflacją.
W załączeniu do wiadomości użytkownikom przesłano wypowiedzenie umowy. Do ostatniego dnia jej obowiązywania klienci mogą płacić kartą Twisto w ramach przyznanego limitu. Jednak wszystkie zobowiązania powinny zostać uregulowane w całości w ciągu 2 miesięcy od otrzymania wiadomości o rozwiązaniu umowy. W korespondencji przesłanej naszemu czytelnikowi podano, że konto zostanie ostatecznie dezaktywowane 1 kwietnia 2023 r.
Warto wspomnieć, że to kolejna decyzja Twisto mająca na celu optymalizację działalności fintechu. W listopadzie w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o podwyżkach opłat i zmianach w planach taryfowych. Z kolei wcześniej firma ograniczyła klientom dostęp do kilku swoich usług, w tym Twisto Cash i kart ratalnych. Zmiany również miały dotyczyć jedynie części klientów, aczkolwiek, jak wynikało z komentarzy użytkowników, było to całkiem spore grono. Więcej na ten temat w tekście: Zmiany w Twisto. Część klientów z dnia na dzień straciła możliwość korzystania z kart ratalnych i usługi Twisto Cash.