Zgodnie z zawartą umową DHL ma wykupić część udziałów w polskiej filii Cainiao
Firma kurierska DHL oraz należące do Alibaba Group przedsiębiorstwo logistyczne Cainiao nawiązały współpracę dotyczącą automatów paczkowych w Polsce. Zgodnie z zawartą umową DHL ma wykupić część udziałów w polskiej filii Cainiao. Po transakcji zaś obie firmy zamierzają zainwestować w pierwszym etapie 60 mln euro w rozwój sieci maszyn w naszym kraju.
Jak wynika z opublikowanego dziś komunikatu obu firm, w pierwszej kolejności partnerzy połączą swoje dotychczasowe sieci, tak aby klienci każdego z podmiotów bezproblemowo mogli korzystać z oferty zarówno DHL, jak i Cainiao. Jak podano, łącznie podmioty zarządzają obecnie 1,2 tys. maszyn.
Dodatkowo, w oparciu o istniejącą sieć schowków i punktów odbioru firmy zainwestują w początkowej fazie partnerstwa 60 mln euro w instalację nowoczesnych urządzeń w kluczowych lokalizacjach. Docelowo zaś DHL i Cainiao mają ambicję zbudować jedną z największych sieci w Polsce, a tym samym uzupełnić rozległą sieć obsługiwaną przez DHL w Europie, obejmującą ponad 90 tys. punktów odbioru.
Transakcja wymaga uzyskania odpowiednich zgód. Firmy przewidują, że zostaną one wydane w nadchodzących miesiącach.
Przypomnę, że Chińczycy zaczęli instalować nad Wisłą swoje maszyny, obsługujące m.in. przesyłki klientów kupujących na platformie Aliexpress, w 2021 r. Z kolei DHL pochwalił się zamiarem wkroczenia w ten biznes w listopadzie zeszłego roku. Obie firmy mają natomiast w Polsce dużą konkurencję. Niekwestionowanym liderem tego segmentu pozostaje InPost z ok. 20 tys. paczkomatów, ale mocno rozwijają się także Orlen, DPD czy Allegro.