Opóźnia się wdrożenie akceptacji kart w placówkach Poczty Polskiej
Jak wiecie, przetarg na dostawę terminali do wszystkich własnych placówek Poczty Polskiej w lutym tego roku wygrało konsorcjum eService i PKO BP. Z informacji podawanych wówczas przez władze PP wynikało, że instalacja terminali ma się zakończyć w czerwcu, tak by od lipca klienci mogli już płacić np. za znaczki bezgotówkowo kartami.
Przeczytajcie także: Znamy dostawcę terminali dla Poczty
Niestety kończy się lipiec a na pocztach wciąż terminali brak. Nie znam przyczyny opóźnienia ich instalacji. Biuro prasowe Poczty Polskiej podaje jedynie informację, że dziś aktualnym i najwcześniejszym terminem rozpoczęcia akceptacji kart w placówkach PP jest sierpień.
Zgodnie z warunkami rozstrzygniętego kilka miesięcy temu przetargu Poczta zapłaci zwycięskiemu konsorcjum ponad 12,1 mln zł. 8,5 tys. terminali POS trafi do 4,7 tys. placówek. We wszystkich będzie można zapłacić kartami niezależnie od kwoty transakcji. Terminale będą także obsługiwać cashback, czyli pozwalać na wypłatę gotówki przy okazji dokonywania płatności kartą.
Przeczytajcie także: Przelewy z karty na kartę już możliwe
Klienci będą również mogli wykorzystać terminale do doładowywania komórek i korzystać z usługi cash advance. Polega ona na wypłacie gotówki z konta jak z bankomatu. Już dziś dostępna jest w części placówek Poczty. Jest droga, ale władze spółki postanowiły wprowadzić ją w całej sieci, bo w wielu miejscowościach dostęp do okienka pocztowego jest łatwiejszy niż np. do bankomatu. Nieoficjalnie wiadomo, że w terminalach będzie można też płacić Blikiem, aczkolwiek nie wiem, czy ta opcja będzie dostępna od razu czy zostanie włączona dopiero za jakiś czas.