Operator terminali płatniczych zainstaluje ponad 8 tys. urządzeń we wszystkich placówkach własnych Poczty Polskiej
Zgodnie z deklaracjami władz Poczty Polskiej sprzed kilku miesięcy, kiedy ogłaszano rozstrzygnięcie przetargu na dostawcę terminali, jej klienci mieli dostać możliwość płacenia kartami już w czerwcu. Później okazało się, że realizacja projektu nieco się przedłuży. Dziś zwycięzca przetargu – konsorcjum eService i PKO BP poinformował, że właśnie rozpoczął instalację terminali we wszystkich placówkach własnych Poczty Polskiej.
Przeczytajcie także: Pekao odbiera konkurencji użytkowników kart
Zgodnie z komunikatem eService operacja ma potrwać kilka tygodni. W jej trakcie około pięć tysięcy urzędów pocztowych zostanie wyposażonych w ok. osiem tysięcy terminali. Wcześniej w ramach pilotażu tysiąc urządzeń trafiło do pięciuset wybranych placówek Poczty. Z przekazanych statystyk wynika, że skorzystaliście z nich już ponad 100 tys. razy.
Przeczytajcie także: Pięć firm chce budować polską kartę
Poczta Polska to chyba ostatnia wielka sieć detaliczna na polskim rynku, w której dotąd nie można było płacić kartami. W niektórych placówkach terminale wprawdzie były, ale służyły do cash advance, czyli usługi pozwalającej na wypłatę gotówki z rachunku przy pomocy karty. W ostatnim czasie na rozpoczęcie akceptacji płatności bezgotówkowych zdecydowała się między innymi Biedronka a także sieci hurtowni, takie jak Selgros, Makro czy Eurocash Cash and Carry.