To kolejny atak, który nie ma sensu szczególnie w przypadku banku ING
Śląski opublikował komunikat ostrzegający klientów przed atakiem phishingowym skierowanym przeciwko klientom bankowości elektronicznej. Wynika z niego, że do posiadaczy rachunków w ING mogą dotrzeć wiadomości e-mail, z których wynika, że bank zablokował im dostęp do rachunku. Wiadomość sugeruje możliwość odblokowania konta poprzez podanie loginu i hasła. Link podany w e-mailu prowadzi oczywiście do fałszywej strony udającej prawdziwy serwis bankowości internetowej.
To klasyczny phishing, którego autorzy liczą na uzyskanie danych potrzebnych do zalogowania na rachunek bankowy. Co ciekawe jednak, atak tego rodzaju w przypadku klientów Śląskiego ma niewielkie szanse na powodzenie. Bank ten stosuje bowiem tzw. maskowane hasło logowania. Oznacza to, że podczas każdej próby dostania się klienta na rachunek prosi go o podanie tylko wybranych elementów jego hasła a jeżeli klient pomyli się, wprowadzając dane, przy kolejnej próbie proszony jest o podanie tych samych znaków hasła co przy poprzedniej, nieudanej próbie.