Bank podkreśla, że oba zaistniałe dziś zdarzenia nie mają ze sobą związku
W niezłych tarapatach mogą być dziś co bardziej niedoświadczeni klienci BZ WBK. Od rana trwa atak phishingowy, w trakcie którego cyberprzestępcy starają się ukraść dane logowania na rachunki. Bank ostrzega o tym m.in. na firmowym blogu oraz w mediach społecznościowych. Natomiast przed godziną poinformował o awarii systemu transakcyjnego. Nie można zalogować się na rachunek zarówno przez serwis internetowy jak i przez aplikację mobilną.
Przeczytajcie także: Wpadli dwaj Łotysze zajmujący się phishingiem
Zdaniem biura prasowego BZ WBK obie sytuacje nie mają ze sobą nic wspólnego i to przypadek, że zdarzyły się tego samego dnia. W przeszłości bywało jednak, że przestępcy przypuszczali atak DDoS na bank w celu zablokowania dostępu do rachunków, a jednocześnie rozsyłali spam phishingowy informujący klientów o blokadzie kont. Rzeczywisty problem z logowaniem uprawdopodabniał żądania podania loginu i hasła rozsyłane mejlem.
Przeczytajcie także: Tak oszukano Samsung Pay
Jakkolwiek nie musi być tak tym razem i, jak deklaruje biuro prasowe BZ WBK, nie jest, to klienci tego banku mogą być w kropce, zwłaszcza ci mniej doświadczeni w korzystaniu z bankowości elektronicznej. W sytuacji gdy rzeczywiście nie mogą zalogować się na rachunek, pokusa skorzystania z dobrej rady nadesłanej e-mailem może być zbyt duża, aby z niej nie skorzystać. Gdyby zdarzyło się, że to Wy znajdziecie się w takiej sytuacji, pamiętajcie: logujecie się wyłącznie na stronie, samodzielnie wpisując wcześniej w przeglądarce internetowej prawidłowy adres swojego banku.
AKTUALIZACJA
Ok. godz. 20 BZ WBK poinformował, iż dostęp do wszystkich usług został przywrócony.