W nadchodzący długi weekend bank finalizuje fuzję operacyjną systemów byłego BNP i BGŻ. Logowanie na konto nie będzie możliwe od czwartkowego wieczora aż do poniedziałkowego poranka
Po niedzieli posiadacze rachunków zakładanych w byłym banku BGŻ znajdą się w nowej rzeczywistości. Już nie zalogują się na konto przez dobrze sobie znany system transakcyjny eBGŻ. Będą musieli korzystać z systemu Pl@net. To efekt fuzji operacyjnej z BNP, której finał właśnie się zbliża. BGŻ BNP Paribas uprzedza więc o długiej przerwie w dostępie do większości oferowanych przez siebie usług, która w związku z tym nastąpi.
Przeczytajcie także: PKO zmieni format swoich oddziałów
I tak, oddziały BGŻ BNP Paribas zostaną zamknięte jutro, czyli 10 listopada, już o godz. 14. Natomiast od godz. 18 nie będzie możliwości zalogowania się na jakikolwiek rachunek prowadzony przez ten bank. Nie będzie można również korzystać z bankowości mobilnej, natomiast call center będzie działać wyłącznie w trybie informacyjnym. Normalnie będą funkcjonować karty, które będzie można zastrzegać w razie potrzeby. Nie da się jednak sprawdzić salda na rachunkach za pośrednictwem np. bankomatów. System Pl@net ruszyć ma ponownie w poniedziałek 14 listopada o godz. 8 rano.
Z informacji przekazanej przez biuro prasowe BGŻ BNP Paribas wynika, że numery rachunków klientów byłego BGŻ po fuzji operacyjnej nie zmienią się. Również posiadane przez nich karty debetowe i kredytowe zachowają swoją ważność do terminu widniejącego na plastiku, a numery PIN nie ulegną zmianie. Zmieni się jedynie system transakcyjny. Od poniedziałku klienci będą się logować na konto poprzez stronę o adresie https://planet.bgzbnpparibas.pl jeżeli są klientami indywidualnymi lub przez stronę https://biznesplanet.bgzbnpparibas.pl jeżeli mają rachunek biznesowy.
Przeczytajcie także: Chcą udowodnić, że pożyczki P2P w Polsce się sprawdzą
Jeżeli macie rachunek w byłym BGŻ, przy pierwszym logowaniu do systemu Pl@net w poniedziałek będziecie musieli użyć dotychczasowej nazwy użytkownika a na numer telefonu, na który obecnie dostajecie SMS-y do potwierdzania transakcji w eBGŻ, otrzymacie hasło startowe do systemu Pl@net. Po jego wprowadzeniu zostaniecie poproszeni o ustawienie nowego hasła. Autoryzacja transakcji pozostaje bez zmian i nadal odbywać się będzie za pomocą haseł SMS. Ich nadawcą będzie BankBGZBNPP.
Z komunikatu banku wynika, że historia transakcji na rachunkach zakładanych w byłym BGŻ i wykonanych w ciągu ostatnich 12 miesięcy zostanie przeniesiona do systemu Pl@net. Ponadto klienci byłego BGŻ dostaną możliwość korzystania z mobilnej aplikacji natywnej na systemy Android i iOS oraz z szybkich przelewów w systemie Express Elixir, do których teraz nie mają dostępu.