Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
One click od Blika będzie mieć konkurencję. Jeszcze w tym roku ciekawy sposób wykorzystania Masterpassa zaproponuje Pekao

Instytucja ta będzie czwartym bankiem na polskim rynku, oferującym płatności cyfrowym portfelem Mastercarda

O tym, że Pekao pracuje nad udostępnieniem swoim klientom portfela Masterpass, wiadomo od kilku tygodni. Pisałem o tym w tym tekście przygotowanym na podstawie informacji podanych przez serwis PRNews. Dziś wiem na ten temat nieco więcej. Przede wszystkim to, że implementacja Masterpassa w aplikacji PeoPay jest już niemal gotowa, a wdrożenie komercyjne nastąpi jeszcze w tym roku.

Przeczytajcie także: Na Allegro zapłacicie Blikiem w połowie listopada

Poza tym miałem okazję zobaczyć, w jaki sposób użytkownicy PeoPay będą mogli płacić Masterpassem. W sytuacji, gdy będą robić zakupy korzystając z komputera, po wyborze metody płatności, a więc wskazaniu Masterpassa a następnie PeoPay, będą skanować QR kod, który pojawi się na ekranie komputera, a następnie zatwierdzą transakcję PIN-em na smartfonie w apce PeoPay.

O wiele ciekawiej robi się jednak w sytuacji, gdy osoba korzystająca z PeoPay będzie robić zakupy serfując w sieci na smartfonie. Wówczas po wskazaniu Masterpassa jako metody płatności i wyborze PeoPay automatycznie zostanie wygenerowane okno aplikacji PeoPay, służące do zatwierdzenia transakcji mobilnym PIN-em. Autorzy rozwiązania chwalą się, że będzie to najwygodniejsza obecnie na rynku metoda płatności w środowisku m-commerce.

Przeczytajcie także: eBay kontratakuje na polskim rynku

Nie wiem, czy można mówić o tym aż tak odważnie, ale na pewno po wprowadzeniu Masterpassa do PeoPay one click Blika będzie mieć poważną konkurencję. Przy tym wydaje mi się, że wdrożenie Pekao może być zgodne z projektowanymi standardami technicznymi do dyrektywy PSD II. Wejście jej w życie nie powinno więc przeszkodzić w rozwoju tego produktu.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies