Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Od biometrii nie ma ucieczki? Już połowa najmłodszych klientów chce logować się do banku odciskiem palca

Aplikacje mobilne wykorzystujące biometrię stają się powoli standardem na polskim rynku

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Banku Millennium wynika, że osoby w wieku 20-32 lata wciąż preferują logowanie do bankowości mobilnej w sposób tradycyjny, a więc za pomocą hasła, PIN-u czy tzw. wężyka. Wskazało tak blisko 60 proc. spośród nich podczas gdy na biometrię postawiło ok. 40 proc. Ale wśród osób w wieku 16-19 lat biometria już wygrywa. Wśród nich logowanie do banku przy pomocy odcisku palca preferuje 50 proc. ankietowanych.

Przeczytajcie także: Już 20 proc. spamu zawiera ransomware

Wyniki tych badań pokazują, że bankowcy nie mają odwrotu i chcąc nie chcąc muszą pracować nad zaoferowaniem biometrii w aplikacjach mobilnych. Obecnie logowanie odciskiem palca umożliwiają swoim klientom m.in. mBank, ING i Euro Bank na urządzeniach z systemem operacyjnym iOS a także PKO BP, Citi Handlowy i Millennium na smartfonach zarówno marki iPhone jak i tych z zainstalowanym systemem Android.

Millennium jest też jak na razie jedynym bankiem na polskim rynku, który w zastosowaniu biometrii odcisku palca poszedł jeszcze dalej. Od kilku miesięcy jego klienci mogą w ten sposób potwierdzać płatności kartami w internecie. Wystarczy, że zamiast przepisywać na komputerze kod z SMS-a generowanego przez system 3D Secure, zatwierdzą transakcję palcem w zakładce generowanej przez aplikację na smartfonie.

Przeczytajcie także: Nie płaćcie za czyszczenie konta w BIK

I jak na razie biometria odcisku palca jest jedyną, o której można powiedzieć, że odniosła sukces w polskiej bankowości. Inne rodzaje, choć wdrażane w poszczególnych, pojedynczych bankach, nie stały się jeszcze rynkowym standardem. Mam na myśli choćby biometrię naczyń krwionośnych palca, wprowadzoną do oddziałów byłego banku BPH, czy biometrię głosu, wykorzystywaną przez klientów BZ WBK podczas rozmowy z call center.

Jeżeli chcielibyście założyć rachunek z aplikacją mobilną Millennium kliknijcie tutaj

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies