Projekt realizowany przez KIR pod auspicjami Ministerstwa Rozwoju startuje 1 kwietnia
Wybrano już agentów rozliczeniowych, którzy dostarczą terminale POS w ramach projektu "terminalizacji" administracji publicznej prowadzonego wspólnie przez KIR z resortem rozwoju. Z wciąż nieoficjalnych informacji wynika, że First Data Polska będzie obsługiwała urządzenia zlokalizowane w urzędach a eService – w radiowozach drogówki. Projekt rusza już 1 kwietnia.
Przeczytajcie także: Wystartowała porównywarka dostawców terminali POS
Jak może pamiętacie, programem objęte są urzędy wojewódzkie, marszałkowskie, miast i gmin, starostwa powiatowe oraz policja. Jednostki zainteresowane wzięciem udziału w projekcie zyskają prawo do otrzymania jednego lub dwóch terminali. W urzędach wojewódzkich oraz urzędach miast i gmin z więcej niż 10 tys. mieszkańców znajdą się po dwa terminale. Natomiast mniejsze gminy, starostwa powiatowe oraz urzędy marszałkowskie otrzymają po jednym urządzeniu. POS-em będzie dysponował także podczas służby każdy patrol policji drogowej.
Przeczytajcie także: Orlen chce być jak McDonald's, testuje opłatomaty
Zgodnie z warunkami programu każdy biorący w nim udział urząd będzie mógł też zainstalować nieograniczoną liczbę tzw. WebPOS-ów, czyli aplikacji umożliwiających przyjmowanie płatności bezgotówkowych bezpośrednio na komputerze takimi instrumentami jak np. Blik. Obsługa terminali oraz wszystkich transakcji płatniczych w ramach projektu KIR-u i MR będzie bezpłatna zarówno dla petentów jak i samych urzędów. Organizacją finansowania programu zajmuje się KIR. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.
Fot. Ingenico