Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Ruszył program bezpłatnych terminali w administracji. Urzędy już mogą się zgłaszać

Za instalację i obsługę POS-ów nie będą płacić. Podobnie jak korzystający z nich petenci

Opublikowany przed chwilą oficjalny komunikat Ministerstwa Rozwoju i KIR informuje o starcie programu upowszechnienia płatności bezgotówkowych w administracji publicznej. Docelowo projekt ma objąć wszystkie urzędy w Polsce. Dzięki niemu opłaty związane z czynnościami administracyjnymi będą mogły być przyjmowane na terminalach płatniczych POS oraz poprzez usługę WebPOS Paybynet. Szczegółowo o zasadach możecie przeczytać tutaj.

Przeczytajcie także: Jest umowa na realizację mDokumentów

Zgodnie z zasadami programu urzędy miast i gmin, marszałkowskie, wojewódzkie oraz policja otrzymają terminale, z których będą mogły korzystać bezpłatnie. Dodatkowych prowizji związanych z dokonaniem płatności w tych urządzeniach nie będą musieli ponosić również petenci. Urzędy mogą zgłaszać się do udziału w programie wypełniając formularz dostępny na stronie internetowej KIR. Wystarczy kliknąć tutaj.

Jak głosi dzisiejszy komunikat, urzędy uczestniczące w programie zostaną wyposażone – w zależności od wybranego rozwiązania – w terminale płatnicze POS oraz w usługę WebPOS Paybynet do płatności mobilnych. Płatności mobilne będą mogły być realizowane przez klientów za pomocą systemu Blik oraz aplikacji PeoPay. Płatności z użyciem karty płatniczej lub telefonu będą odbywać się w urzędzie tak samo, jak w dowolnym sklepie wyposażonym w terminal POS. Z kolei WebPOS Paybynet umożliwi przyjęcie płatności telefonem bezpośrednio przy stanowisku obsługi klienta.

Przeczytajcie także: Wkrótce koniec z trzema przelewami do ZUS

Partnerem społecznym Programu jest Fundacja KIR na rzecz Rozwoju Cyfryzacji "Cyberium", odpowiedzialna m.in. za pozyskiwanie środków na finansowanie projektu. Natomiast agentami rozliczeniowymi, biorącymi udział w projekcie, są eService oraz First Data Polcard. eService będzie odpowiedzialny za obsługę terminali w radiowozach policji. Natomiast FDP – w urzędach. Spółka liczy, że jeszcze w tym roku w ramach projektu zainstaluje co najmniej kilka tysięcy POS-ów.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies