Jeszcze więcej respondentów ma zaufanie do kart zbliżeniowych i bankowości internetowej
Związek Banków Polskich opublikował dziś wyniki badania na temat reputacji sektora bankowego. Sondaż został przeprowadzony w marcu na reprezentatywnej próbie Polaków przez ośrodek Kantar TNS. Okazuje się, że 50 proc. badanych ma dobrą opinię o bankach a złą – jedynie 8 proc. To najlepszy wynik w historii sondażu, przeprowadzanego już od kilkunastu lat.
Przeczytajcie także: Czasowa blokada kart w apce BZ WBK
W wynikach jego najnowszej edycji znaleźć można ponadto mnóstwo wskaźników na temat zaufania do poszczególnych instytucji rynku finansowego a także różnic w postrzeganiu banków w porównaniu z innymi firmami. Mnie najbardziej zainteresowały jednak odpowiedzi respondentów na kilka pytań dotyczących nowoczesnych usług bankowych.
Pytania te niestety pojawiły się w sondażu po raz pierwszy. Odpowiedzi na nie nie można zatem porównać z wynikami z lat poprzednich. Niemniej warto je odnotować, by w przyszłym roku sprawdzić, jak zmienia się stosunek klientów do takich usług jak płatności zbliżeniowe czy bankowość mobilna.
Przeczytajcie także: Oto nowa aplikacja mobilna mBanku
Otóż, jak podaje Kantar TNS, do kart płatniczych zaufanie ma 67 proc. badanych. Nie ufa im 28 proc. a 5 proc. nie ma na ten temat zdania. Nieco gorzej wypadają płatności zbliżeniowe, które pozytywnie ocenia 54 proc. respondentów. Negatywny stosunek do nich ma 37 proc. badanych a 9 proc. nie ma opinii. Bankowości internetowej ufa 57 proc. ankietowanych. Nieufnych wobec niej jest 32 proc. a zdania nie ma 11 proc. Natomiast do bankowości mobilnej zaufanie ma 46 proc. respondentów. Nie ufa jej 41 proc. badanych. 13 proc. nie ma zdania.