Organizacja wspólnie z Uniwersytetem Oksfordzkim przygotowała raport, który ma pomóc bankom we wdrażaniu rozwiązań biometrycznych
"Mobilna biometria w usługach finansowych: pięć warunków sukcesu" - to tytuł opublikowanego dziś przez Mastercarda wspólnie z Wydziałem Informatyki Uniwersytetu Oksfordzkiego obszernego raportu na temat zasad wdrażania rozwiązań biometrycznych m.in. przez banki. Publikacja ma na celu wskazanie instytucjom pięciu najważniejszych elementów, o których należy pamiętać, planując udostępnienie rozwiązań biometrycznych klientom.
Przeczytajcie także: Wideoweryfikacja już działa w Aliorze
Do przygotowania raportu Mastercard i Uniwersytet Oksfordzki skłoniły wyniki badania opinii, które przeanalizował Opus Research. Zdecydowana większość konsumentów (93 proc.) woli używać rozwiązań biometrycznych zamiast haseł przy uwierzytelnianiu płatności lub korzystaniu z usług finansowych. Inne badania potwierdzają z kolei, że zapominanie haseł czy numerów PIN, a także używanie tego samego hasła w różnych serwisach lub jego niewłaściwe przechowywanie to codzienne problemy konsumentów.
Rozwiązaniem jest biometria (np. skanowanie odcisku palca lub tęczówki oka), która jest bezpieczniejsza i eliminuje konieczność pamiętania haseł. O ile jednak 92 proc. specjalistów z sektora bankowego chce wdrażać technologie biometryczne, o tyle 36 proc. uważa, że nie posiada w tym zakresie niezbędnego doświadczenia. Aby pomóc przełamać tę barierę, powstał wspomniany raport. Definiuje on pięć czynników decydujących o sukcesie wdrożenia biometrii przez bank lub inną instytucję finansową.
Przeczytajcie także: Banki przekonane do biometrii na Androidzie
Zdaniem autorów tego dokumentu instytucje wdrażające rozwiązania biometryczne powinny pamiętać o zapewnieniu odpowiedniej ich wydajności, gwarantującej niezawodność. Rozwiązania biometryczne powinny też być wygodne, dostosowane do korzystania na wielu różnych urządzeniach, bezpieczne i zapewniające odpowiednią poufność danych. Więcej informacji na ten temat samego raportu możecie znaleźć tutaj.
Tymczasem co do tego, że od biometrii w finansach nie ma odwrotu, przekonanych jest coraz więcej firm i specjalistów. Także Mastercard, który rozwija aplikację Identity Check Mobile. Jest ona sukcesywnie wprowadzana w kolejnych krajach na świecie, a umożliwia weryfikację tożsamości posiadacza karty za pomocą skanera odcisków palców na smartfonie lub z wykorzystaniem technologii rozpoznawania twarzy poprzez selfie. Znacznie przyspiesza też proces dokonywania płatności przy jednoczesnym zwiększeniu jego bezpieczeństwa.