Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Czy wraz z eliminacją papieru w przeszłość odejdą też pieczątki? Niekoniecznie. Popatrzcie na to cudo...

Nową generację pieczątek współpracujących z aplikacjami mobilnymi oraz stronami www chce sprzedawać na polskim rynku firma PhoneID

Na pierwszy rzut oka pomysł wydaje się zupełnie abstrakcyjny. Ale po głębszym zastanowieniu zaczyna nabierać sensu. Wyobraźcie sobie klasyczny program lojalnościowy oparty o plastikową kartę na punkty albo kartonik, na którym obsługa kawiarni pieczołowicie przybija pieczątki za kolejne wypite "małe, czarne". Wszystko to powoli zastępowane jest aplikacjami mobilnymi.

Gdy jednak korzystacie z programu lojalnościowego za pośrednictwem aplikacji na smartfonie pojawia się pewien problem. Otóż podchodząc do kasy w sklepie z ubraniami albo w kawiarni musicie się zidentyfikować, tzn. obsługa musi wiedzieć komu naliczyć punkty. Zazwyczaj więc odbywa się to za pomocą QR kodu generowanego przez Waszą aplikację i skanowanego przez sprzedawcę, ewentualnie z wykorzystaniem technologii NFC poprzez zbliżenie smartfona do odpowiedniego terminala. PhoneID proponuje alternatywę w postaci urządzenia przypominającego dobrze znaną plastikową pieczątkę.

Przeczytajcie także: Alior udostępnił HCE i przelewy P2P Blikiem

Jak mówi szef PhoneID Henryk Kułakowski pieczątka Echoss nie ma w sobie ani krzty elektroniki. Nie potrzebuje więc ładowania baterii, aktualizacji oprogramowania itd. Dzięki zastosowaniu unikalnej technologii, opracowanej przez koreańską firmę 12CM, zawiera w sobie unikalny identyfikator sprzedawcy. W trakcie przyłożenia do smartfona klienta, na którym uruchomiona jest aplikacja mobilna lub otwarta przeglądarka internetowa, wywołuje reakcję, w wyniku której na koncie klienta naliczane są punkty za zakupy wykonane u danego sprzedawcy.

Zdarzenie może zostać zobrazowane pojawieniem się na ekranie smartfona kolejnej pieczątki. Podobnie jak kiedyś odcisk tuszu pojawiał się na papierowym kartoniku. Oczywiście, aby taka reakcja była możliwa telefon klienta musi połączyć się z internetem. Sama pieczątka jest bowiem urządzeniem działającym w trybie offline. Ponadto aplikacje lub strony internetowe, aby umożliwiać zbieranie punktów za pośrednictwem pieczątki Echoss, muszą zostać przystosowane do współpracy z wykorzystywaną przez nią technologią. Tutaj znajdziecie filmik, na którym zobaczycie jak pieczątka działa w praktyce.

Przeczytajcie także: 4 lipca startuje EnveloBank

Kułakowski przekonuje, że programy lojalnościowe to tylko jedno z wielu możliwych zastosowań pieczątek Echoss. Innym może być system kontroli biletów w komunikacji miejskiej, akcje marketingowe, imprezy masowe czy mikropłatności. Pieczątki mogą być sprzedawane w pakiecie z platformą informatyczną gotowe do działania, na sztuki wraz z zestawem narzędzi SDK dla programistów lub z wtyczką do Facebooka, tworzącą prosty program lojalnościowy. Pieczątka kosztuje mniej niż 100 zł. Do tego doliczyć trzeba opłatę abonamentową w wysokości rzędu 20 zł miesięcznie.

PhoneID to spółka zajmująca się problematyką cyfrowej identyfikacji i uwierzytelniania. Oferuje m.in. usługi bezpiecznego uwierzytelniania użytkowników przy użyciu dowolnego telefonu komórkowego – bez instalowania aplikacji czy dostępu do Internetu. Rozwiązanie może być wykorzystane w dowolnym kanale kontaktu z klientem.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies