Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Trzeci bank z Polski wdraża wideoweryfikację. Od jutra dzięki niej założycie konto w BZ WBK

Wcześniej rozwiązanie umożliwiające potwierdzanie tożsamości podczas połączenia wideo znalazło się w ofercie Aliora i Inbanku

Nowe rozwiązanie umożliwiające zdalne zakładanie rachunków bieżących zaprezentował na zakończonej przed chwilą konferencji prasowej Tomasz Niewiedział odpowiedzialny za obszar bankowości multikanałowej w BZ WBK. Wideoweryfikacja w wydaniu tego banku jest testowana od kilku miesięcy, a od jutra będą z niej mogli skorzystać już wszyscy klienci indywidualni oraz osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą.

Jak to działa w praktyce? Na stronie internetowej banku będziecie inicjować wniosek o otwarcie rachunku podając najważniejsze dane, takie jak numer swojej komórki oraz adres poczty elektronicznej. Następnie jako formę aktywacji nowego konta będziecie musieli wybrać wideoweryfikację. Po nawiązaniu połączenia z doradcą banku zostaniecie poproszeni o pokazanie swojej twarzy oraz obu stron swojego dowodu osobistego.

Przeczytajcie także: ING przedłuża żywot starej aplikacji mobilnej

Jak mówią przedstawiciele BZ WBK, w tym czasie doradca sprawdzi autentyczność dokumentu oraz zawartych na nim danych korzystając m.in. z państwowych rejestrów. Natomiast specjalny algorytm przeanalizuje czy twarz na zdjęciu w dowodzie należy do tej samej osoby, która składa wniosek o otwarcie rachunku. Jeżeli wszystko będzie się zgadzać, umowa zostanie zawarta. Na Wasz adres e-mail trafią dokumenty regulacyjne, natomiast na komórkę hasło umożliwiające pierwsze logowanie na konto, które będzie już aktywne.

Zdaniem Tomasza Niewiedziała cały proces jest zgodny z obowiązującymi w Polsce przepisami między innymi dlatego, że dane biometryczne są usuwane natychmiast po przeprowadzeniu wideoweryfikacji, a w bazach banku przechowywane jest jedynie nagranie rozmowy z klientem. Niewiedział nie chciał jednak odpowiedzieć na pytanie, czy bank pracując nad wdrożeniem wideoweryfikacji rozmawiał na ten temat z Komisją Nadzoru Finansowego i Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych.

Przeczytajcie także: Getin uruchamia call center po ukraińsku

KNF jak dotąd nie wypowiedziała się co myśli o zastosowaniu tego rodzaju rozwiązania w bankowości. Pytałem o to nadzór kilkukrotnie po wdrożeniu wideoweryfikacji w maju bieżącego roku przez Aliora i Inbank. Nie otrzymałem odpowiedzi. Z kolei GIODO twierdzi, że o wykorzystaniu nowej technologii przez banki dowiedziało się od dziennikarzy i dopiero zamierza tematowi się przyjrzeć.

Natomiast Tomasz Niewiedział podkreślił, że już od jutra wideoweryfikacja będzie pozawalała na założenie rachunku poprzez internetowy serwis transakcyjny BZ WBK oraz aplikację mobilną. W przypadku zainstalowania tej drugiej na smartfonie trzeba będzie od razu połączyć się z doradcą i w trakcie rozmowy z nim podać dane potrzebne do zainicjowania wniosku o otwarcie konta. Docelowo udostępniony zostanie formularz, w którym najpierw wprowadzać się będzie dane takie jak adres e-mail czy numer telefonu i dopiero wówczas łączyć z doradcą.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies