Najnowsze statystyki systemu zarządzanego przez KIR pokazują spadek liczby migrujących za jego pośrednictwem między bankami
Z opublikowanego dzisiaj komunikatu prasowego KIR-u wynika, że w III kw. bieżącego roku za pośrednictwem systemu Ognivo rachunek zmieniły 7972 osoby. To o ponad 1,7 tys. osób mniej niż w II kw. 2017 roku, gdy zdecydowało się na to ponad 9,7 tys. klientów banków. Jak dotąd rekordowym okresem dla Ogniva w kwestii przenoszenia rachunków był II kw. ubiegłego roku, gdy z tej możliwości skorzystało ponad 14,5 tys. osób.
Aby przenieść rachunek z dotychczasowego banku do innego, z wykorzystaniem obsługiwanego przez KIR systemu Ognivo, wystarczy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. Równocześnie w taki sam sposób można złożyć wniosek o zamknięcie rachunku bankowego. Ognivo umożliwia przekazanie środków, zleceń płatniczych i pełnomocnictw złożonych w dotychczasowym banku oraz informacji o dokonanej zmianie odpowiednim instytucjom, np. urzędowi skarbowemu czy ZUS. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, którego stajecie się klientem.
Jak widzicie, statystyki Ogniva w zakresie przenoszenia rachunków wyglądają skromnie na tle kilkudziesięciu milionów kont posiadanych przez dorosłych Polaków. Zakładam oczywiście, że osób zmieniających bank jest więcej niż podaje to KIR – wielu klientów robi to samodzielnie bez pośrednictwa Ogniva. Mimo to zdaniem specjalistów Polacy nie lubią zmieniać banków. Być może polubiliby bardziej, gdyby mogli zachować dotychczasowy numer konta, analogicznie jak dzieje się to w przypadku zmiany operatora telekomunikacyjnego i numeru telefonu komórkowego. A może po prostu są zadowoleni z usług swojego banku. Jak sądzicie?