Aplikacja Play Ubezpieczenia na urządzenia z Androidem ma znaleźć się w markecie Google Play dzisiaj. W App Store pojawi się jeszcze przed Nowym Rokiem
Jak dziś sprzedawane są ubezpieczenia? Najczęściej przez agentów lub pośredników, których praca kosztuje bardzo dużo. W rezultacie albo składka polisy musi być bardzo wysoka, albo jest niska, ale w zamian klient dostaje niewiele, czyli w razie konieczności wypłaty odszkodowania jest ono niskie lub nie ma go wcale ze względu na liczne wyłączenia. Play jest zdania, że ma pomysł, jak to zmienić. Rozwiązaniem ma być automatyczny proces sprzedaży ubezpieczeń przez aplikację mobilną. O tym, że Play zamierza wprowadzić nową ofertę związaną z ubezpieczeniami, pisałem w ubiegłym tygodniu. Tekst na ten temat znajdziecie tutaj.
Tymczasem dziś w markecie Google Play ma pojawić się apka Play Ubezpieczenia (w App Store powinna się znaleźć przed końcem roku), będąca mobilnym marketem umożliwiającym w początkowej fazie zakup kilkudziesięciu różnych ubezpieczeń dostarczanych przez kilka dużych towarzystw ubezpieczeniowych, w tym: Allianz, BNP Paribas Cardif, Compensa, Gothaer, InterRisk, Nationale-Nederlanden, Oney i Uniqa. Ich oferta ma być posegregowana w sześć kategorii: Dom i Rodzina, Podróże i Sport, Zdrowie, Bezpieczeństwo, Smartfon oraz Motoryzacja.
Play deklaruje, że wszystkie znajdujące się w aplikacji produkty, opisane zostały w sposób możliwie najprostszy i maksymalnie przyjazny konsumentowi – w kilku punktach, bez zapisów drobnym drukiem, paragrafów i tzw. gwiazdek. Na ekranie telefonu klient będzie mógł poznać cały zakres każdego produktu. Wkrótce postaram się sprawdzić i opisać, czy i jak wygodne jest korzystania z aplikacji oraz jak Play wywiązuje się z obietnicy braku gwiazdek.
W tym miejscu zaś wspomnę, że wśród sprzedawanych przez aplikację Play Ubezpieczenia produktów znajduje się m.in. polisa Fitness assistance (opłata 1,99 zł miesięcznie). W przypadku zakupu tej polisy i nabawienia się urazu w trakcie treningu Play zorganizuje i pokryje koszty udzielonej pomocy. Bezpieczna torebka (opłata 0,99 zł miesięcznie) to ubezpieczenie damskiej torebki wraz z jej zawartością, gwarantujące zwrot wartości m.in. torebki, pieniędzy, urządzeń elektronicznych oraz kosztów wyrobienia nowych dokumentów. Natomiast Assistance rowerowy (opłata 3,99 zł miesięcznie) to pomoc na wypadek sytuacji, gdy posiadacz ubezpieczenia ulegnie wypadkowi rowerowemu.
Ceny oferowanych produktów zaczynają się od już 0,99 złotych miesięcznie, natomiast zdecydowana ich większość nie przekracza 10 złotych. Wszystkie ubezpieczenia oferowane w markecie Play Ubezpieczenia dostępne są ponadto w dwóch wariantach zakresowo-cenowych. Wersja Standard oraz wersja Premium, w której klient za wyższą opłatą otrzymuje dodatkowe korzyści np. zwiększoną sumę ubezpieczenia lub dodatkowy zakres.
Ponadto w związku z debiutem marketu, Play przygotował ofertę specjalną. W sekcji Ubezpieczenia od Play znajdziecie pakiet Freemium. Jedno z trzech znajdujących się tam ubezpieczeń będziecie mogli wypróbować przez rok bez opłat. Do wyboru będzie ubezpieczenie Naprawy domowe gwarantujące pokrycie kosztów napraw sprzętu AGD w przypadku awarii, Wsparcie prawne umożliwiające dostęp do konsultacji prawnych w sprawach związanych z życiem prywatnym i zawodowym oraz Gryzący problem – czyli polisa gwarantująca zorganizowanie i pokrycie kosztu badania, które sprawdza, czy doszło do zakażenia boreliozą po ugryzieniu kleszcza.
Jak mówi Bartosz Dobrzyński, członek zarządu Play, dzięki aplikacji klient w każdej chwili będzie mógł sprawdzić wszystkie szczegóły dotyczące wykupionej polisy, a w przypadku konieczności zgłoszenia szkody, szybko skontaktować się z ubezpieczycielem. Aplikacja poinformuje również o zbliżającym się końcu ochrony ubezpieczeniowej.
Początkowo opłata za ubezpieczenie automatycznie dopisywana będzie do rachunku za usługi telekomunikacyjne i pobierana zgodnie z terminem okresu rozliczeniowego wykupionego abonamentu. Oznacza to, że na razie oferta Play Ubezpieczenia kierowana jest wyłącznie dla abonamentowych klientów Play. Przedstawiciele firmy deklarują jednak, że prowadzą już prace nad umożliwieniem wnoszenia składek także innymi obecnymi na rynku instrumentami płatniczymi oraz rozszerzeniem zasięgu usługi na klientów pozostałych sieci telekomunikacyjnych.