Nowa usługa znajdzie się w apce Millennium w II kw. bieżącego roku
Mobilna autoryzacja to rozwiązanie, które na polskim rynku wprowadził jako pierwszy ponad rok temu mBank. Polega ono na zastąpieniu haseł jednorazowych wysyłanych za pośrednictwem wiadomości SMS, komunikatami push generowanymi przez aplikację mobilną. Klient po otwarciu takiego komunikatu i zalogowaniu do aplikacji, transakcję zlecaną w internetowym serwisie bankowym potwierdza na smartfonie.
Jak wynika z informacji uzyskanych w biurze prasowym Millennium, bank ten będzie kolejnym, który postawi na mobilną autoryzację. Wdrożenia tego rozwiązania należy spodziewać już w przyszłym kwartale. Wcześniej mobilną autoryzację wprowadziły inne banki. Oprócz mBanku były to na przykład T-Mobile Usługi Bankowe czy ING Bank Śląski. Kilka innych, w tym np. PKO potwierdziło zainteresowanie udostępnieniem tej usługi klientom.
Wygląda więc na to, że mobilna autoryzacja ma szansę stać się wkrótce kolejnym standardem. Specjaliści z banków podkreślają, że jest to rozwiązanie wygodniejsze niż przepisywanie hasła z SMS-a oraz bezpieczniejsze. Zabezpiecza np. przed przejęciem treści wiadomości przez wrogie aplikacje. Natomiast jeśli idzie o Millennium, to warto wspomnieć, że bank ten oferuje też oryginalny sposób autoryzacji internetowych płatności kartami przy wykorzystaniu usługi 3D Secure. W tym wypadku zamiast przepisywać hasło z SMS-a, płatność można autoryzować odciskiem palca w aplikacji.