Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
O tym, jak jedno zdjęcie promuje usługi trzech różnych banków. Ciekawy przypadek z udziałem Aliora, BZ WBK i CA

Wymienione banki wykorzystały w swoich materiałach promocyjnych fotografię z tej samej sesji zdjęciowej

Wyróżnić się na tle konkurencji to chyba jeden z najważniejszych celów pracy działu reklamy i marketingu każdej firmy, nie tylko z branży finansowej. Nawet jeżeli oferta jest podobna do innych, trzeba pokazać ją tak, by klienci myśleli, że jest wyjątkowa. Czasem może być to jednak trudne, szczególnie jeśli do folderów reklamowych kupuje się zdjęcia z tzw. stocka.

Przeczytajcie także: BZ WBK chwali się wideoweryfikacją

Wykorzystywanie fotografii z gotowych baz dostępnych np. w internecie, to dziś powszechna praktyka. Jestem daleki od jej krytykowania, zwłaszcza, że sam niemal codziennie ilustruję swoje artykuły takimi zdjęciami. To rozwiązanie bardzo wygodne, bo nie trzeba organizować specjalnej sesji zdjęciowej, aby mieć odpowiednie ilustracje. Przy tym jest tanio albo wręcz darmowo, bo funkcjonują bazy bezpłatne. Ale rozwiązanie ma swoje wady, o czym przekonali się właśnie marketingowcy z trzech dużych banków.

Przeczytajcie także: Express Elixir wkrótce w Credit Agricole

O co chodzi? Popatrzcie na poniższą grafikę. To zrzut jednej z zakładek strony internetowej BZ WBK sprzed paru dni, na której bank opisuje swoją ofertę w języku ukraińskim. Zwróćcie szczególną uwagę na dziewczynę trzymającą kubek z kawą.

A to zrzut ze strony banku Credit Agricole, który zakładkę z opisem oferty w języku ukraińskim przygotował kilka miesięcy wcześniej.

A tu jeszcze zrzut ze strony współpracującego z Aliorem dostawcy usługi Haiz.

Wygląda na to, że wszystkie instytucje wykorzystały do swoich materiałów ilustrację z tej samej sesji zdjęciowej. W materiałach BZ WBK i Haiz znalazła się chyba nawet ta sama fotografia, natomiast Credit Agricole wykorzystał nieco inne ujęcie. Przedstawiciele wymienionych banków żartują sobie w mediach społecznościowych, że inspirują się wzajemnie choć pewnie nieświadomie. Jak jeden z czytelników napisał w komentarzu pod tekstem na stronie Haiz fotka pojawiła się już w kwietniu ubiegłego roku. Jeżeli tak było (nie jestem w stanie tego zweryfikować) to by oznaczało, że dwa pozostałe banki tego nie zauważyły i wykorzystały ją później. BZ WBK zmienił już grafikę na swojej stronie internetowej.

KATEGORIA
FELIETONY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies